ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی دولت گفت: اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در معاونت علمی در حال تدوین است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد. همچنین، ریاست شورای راهبردی این سازمان با دستور رئیس جمهور به دکتر عارف؛ معاون اول رئیس جمهور تفویض شده است.
به گزارش تسنیم، فاطمه مهاجرانی؛ سخنگوی دولت در حاشیه آیین اختتامیه المپیک فناوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام دکتر افشین؛ معاون علمی ریاست جمهوری، اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی در حال تدوین است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اساسنامه در معاونت علمی تدوین می شود یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصویب این سند قاعدتاً اساسنامه باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد و تدوین آن‌ در سازمان متولی که در اینجا معاونت علمی است صورت بگیرد.

مهاجرانی درباره سازمان متولی هوش مصنوعی بیان کرد: زمانی که نهادی تازه تأسیس بوده و ساختار آن در حال شکل‌گیری است، معمولاً نهادی مرتبط با حوزه فعالیت آن، به طور موقت مسئولیت آغازین را بر عهده می‌گیرد تا زیرساخت‌های اولیه فراهم شود.

سخنگوی دولت افزود: اساسنامه این سازمان در معاونت علمی در حال تدوین است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب می‌رسد. همچنین، ریاست شورای راهبردی این سازمان با دستور رئیس جمهور به دکتر عارف، معاون اول رئیس جمهور تفویض شده است.

وی با بیان اینکه به طور دقیق نمی‌دانم این اساسنامه تا چه زمانی نهایی و تصویب می شود یادآور شد: اینکه به معاون اول اختیارات تفویض شده به این معنا است که اختیاراتی که بنا بوده شخص رییس‌جمهور داشته باشد به معاون اول تفویض شده است.

سخنگوی دولت، سایر سوالات خبرنگاران را موکول به کسب اطلاعات بیشتر درباره اساسنامه سند هوش مصنوعی اعلام کرد.

  • ۰۳/۰۸/۰۷

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">