ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراض مجدد خصوصی ها به کیفیت اینترنت

| يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰۲:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

در پی اعتراضات متعدد شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی مبنی بر کیفیت نامطلوب و کمبود پهنای باند کشور ، کماکان این روند ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای و به نقل از شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی، پهنای باند ارتباط به شبکه جهانی اینترنت از نظر کیفی هیچگونه تغییری نکرده و همچنان شرایط و اندازه های کیفی و کمی قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روی اینترنت و ارائه دیگر خدمات اینترنتی را ندارد.

برخی از مدیران فعال این حوزه معتقدند انحصار فعلی در تامین پهنای باند ارتباطی کشور با شبکه اینترنت، منجر به این شده است که شرکت های اینترنتی در بخش خصوصی از وضعیت کیفی و کمی سرویس دریافتی از شرکت های تابعه شرکت مخابرات ایران طی دو ماهه اخیر بسیار شکایت داشته و تقاضای رسیدگی و پیگیری این موضوع را نمایند. این در حالی است که علی رغم اینکه متولیان دولتی از "بی محدودیت بودن میزان پهنای باند کشور و امکان واگذاری آن به هر ایرانی در هر جای کشور و به هر میزان مورد تقاضا ..." سخن می گویند، در پاسخ به انتظار این شرکتها مبنی بر افزایش پهنای باند، نه تنها هیچ پهنای باند اضافه ای جهت ارایه وجود ندارد، بلکه همان مقداری هم که قبلا واگذار شده به لحاظ کیفی و کمی در پایین ترین وضعیت ممکن قرار دارد.

شایان ذکر است ادامه این روند، شرکتهای ارایه دهنده اینترنتی را با چالش جدی در خصوص ارایه خدمات به مشتریان مواجه ساخته و نارضایتی کاربران را به دنبال خواهد داشت. در همین ارتباط شرکت های توزیع کننده و ارائه دهنده سرویس نهایی به کاربران اینترنت در کشور انتظار دارند که تامین کنندگان انحصاری پهنای باند نسبت به ارائه توضیح در مورد وضعیت فعلی اینترنت در کشور اقدام نمایند چرا که در شرایط موجود بسیاری از کاربران ، شرکت های ارائه دهنده سرویس را مقصر وضعیت فعلی می دانند.

  • ۸۶/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">