ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بنابر گزارش یک رادیوی آلمانی، اطلاعات صدها نفر از سیاستمداران این کشور از جمله صدراعظم و بخشی از اطلاعات درون حزبی هک شده و در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است.

به گزارش فارس، اطلاعات  صدها نفر از سیاستمداران آلمانی  از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور  به همراه شماری از اسناد حزبی در فضای مجازی منتشر شده است.

بنابر گزارش امروز جمعه رادیو ار. بی. بی در برلین، مدارک درون حزبی و اطلاعات شخصی صدها نفر از سیاستمداران این کشور در شبکه جهانی «توئیتر» منتشر شده است و نکته این افشاگری این است که تقریبا هیچ‌یک احزاب آلمانی در پارلمان این کشور از چنین اقدامی در امان نمانده‌اند. تنها حزبی که اطلاعاتی از آن منتشر نشده است، حزب  راست‌گرای افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) است. حتی  اطلاعات سیاستمدارانی که در دایره دولت هم فعالیت دارند، هک شده است.حزب چپ هم افشای اطلاعات شماری از اعضای این حزب را تائید کرده است.

دیروز پنجشنبه عصر  برای نخستین بار مشخص شد که این اطلاعات درز کرده‌اند. اما افشای اطلاعات از اوایل دسامبر گذشته با حسابی توئیتری از هامبورگ و در قالب تقویمی آغاز شده بود. صاحب این حساب توئیتری، آن را با عناوینی مانند تحقیقات امنیتی، هنرمند و طنز توصیف کرده است.

بخش اعظمی از اطلاعات منتشر شده شامل جزئیاتی مانند آدرس و شماره‌های تلفن می‌شود. با این حال اطلاعات دیگری مانند اطلاعات مالی و بانکی، گفت‌وگوهای خصوصی، کارت‌های شناسایی شخصی هم منتشر شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از این است که هیچکدام از اسناد داخلی افشا شده، حساس نبودند و موارد مربوط به احزاب هم شامل درخواست‌های شغل،  یادداشت‌های حزبی و فهرست اعضای حزب می‌شوند و برخی از آنها هم مربوط به بیش از یک سال قبل می‌شوند.

هنوز اطلاعاتی درباره فرد مشکوک و انگیزه‌ای که می‌تواند در پس این اقدام باشد،  به دست نیامده است.

  • ۹۷/۱۰/۱۴

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">