ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهیه‌کننده سری انیمیشن‌های دیرین‌دیرین با انتشار یک یادداشت، از تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی سایت آپارات که به محدود شدن تولید محتوای بومی منجر شده، انتقاد کرد.

«محمد ابوالحسنی» نوشت: «در روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه به دعوت اداره ‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در چهار دانشگاه استان سخنرانی و با بسیاری از دانشجویان و جوانان مازندرانی فعال در حوزه تولید محتوا، گفت‌وگو کردم. استعدادهایی برتر و جوانانی خلاق که عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از محدودیت‌های قانونی با انحصارگرایی و تمامیت‌خواهی کار را بر آن‌ها سخت کرده و راه پیشرفت آن‌ها را سد کرده‌اند.
یوتیوب بستر مناسبی را برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا در دنیا به وجود آورده و درآمدی که از محل انتشار ویدئوهای مردم به دست می‌آورد را با آنها تقسیم می‌کند. به عنوان نمونه، تنها یک نفر در سال ۲۰۱۶ از محل تولید و انتشار ویدئوهای خود در بستر یوتیوب ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته است.
در نقطه مقابل، سایت آپارات در ایران با تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی راه را بر روی گسترش تولید محتوای بومی و درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا بسته است. در ابتدای ویدئوهای ساخته شده توسط مردم، تبلیغات قرار می‌دهد و از این‌طریق درآمد میلیاردی کسب می‌کند اما هیچ سهمی به سازندگان آن ویدئوها نمی‌دهد.
اکنون که با فیلتر بودن یوتیوب، عملا امکان انتشار ویدئو در آن و درآمدزایی برای  تولیدکنندگان داخلی محتوا مقدور نیست، لازم است مراکز ذی‌ربط براساس پروتکل‌های بین‌‌المللی، ضمن برخورد جدی با سایت آپارات، از ادامه این تمامیت‌خواهی، بی‌عدالتی و ظلم به تولیدکنندگان محتوا جلوگیری کنند.
به امید اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کارهای پایدار محلی بر پایه تولید محتوا در ایران.»

منبع: ۵۵آنلاین

  • ۹۵/۰۹/۱۹

آپارات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">