ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت انگلیس تصمیم خود برای همکاری با هواوی در توسعه شبکه ۵G را تغییر داده و تا پایان سال جاری استفاده از تجهیزات این شرکت را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، انگلیس تصمیم دارد تا پایان سال جاری استفاده از فناوری هواوی برای توسعه شبکه ۵G خود را متوقف کند.

طبق گزارش ها، پس از آنکه ستاد ارتباطات دولت انگلیس(GCHQ) ریسک های همکاری با شرکت چینی را دوباره ارزیابی کرد، بوریس جانسون تصمیم گرفته سیاست همکاری با هواوی را تغییر دهد.

نخست وزیر انگلیس با وجود فشارهای دولت آمریکا، در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد به هواوی اجازه می دهد نقشی محدود در توسعه شبکه ۵G این کشور داشته باشد.

علاوه بر آن به نوشته روزنامه ساندی تلگراف، قرار است در هفته جاری نتایج یک پژوهش در اختیار جانسون قرار بگیرد که طبق آن تحریم های آمریکا اجازه نمی دهد هواوی از فناوری های متکی بر مالکیت فکری آمریکایی استفاده کند و در نتیجه این امر تاثیر زیادی بر فعالیت های شرکت خواهد داشت.

این گزارش اشاره می کند مقامات مشغول تهیه پیشنهاداتی هستند تا طی ۶ ماه از نصب تجهیزات جدید هواوی در شبکه ۵G جلوگیری کنند.

این درحالی است که جانسون در ماه ژانویه به هواوی اجازه داد تا ۳۵ درصد زیربنای شبکه نسل پنجم اینترنت موبایل را بسازد. البته هواوی اجازه توسعه شبکه های حیاتی ایمنی و فعالیت در مناطق حساس جغرافیایی مانند مقرهای نظامی را نداشت. 

 به گفته کارشناسان همکاری هواوی و انگلیس به تنشی میان آمریکا و این کشور اروپایی منجر شده است.

  • ۹۹/۰۴/۱۵

هواوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">