ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگلیس هدف بعدی حملات سایبری روسیه

| دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس انگلیسی مدعی شد هدف بعدی حملات سایبری روسیه، انگلستان خواهد بود.

به گزارش سایبربان؛ منابع انگلیسی مدعی هستند، ولادیمیر پوتین پیش از انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روسیه به دلیل مدیریتش در مواجهه با ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور که عمدتاً متکی به کاهش صادرات هیدروکربن است، دچار افت محبوبیت شده است و قرار است او اصلاحات گسترده مالیاتی را برای کاهش کسری بودجه روسیه انجام دهد. اصلاحات مالیاتی به‌احتمال‌زیاد موردپسند مردم واقع نمی‌شود و آقای پوتین می‌تواند با تولید رویدادهای سیاست خارجی سعی در جلب‌توجه رای دهندگان داشته باشد.

جاستین کرامپ (Justin Crump) یک کارشناس اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی است که سابقه 17 سال خدمت در نیروهای مسلح و دولت بریتانیا را دارد، ازجمله اقدامات وی می‌توان به عملیات در بالکان، عراق و افغانستان اشاره کرد.

این کارشناس شرکت مشاور تهدیدات راهبردی سیبیل لاین (Sibylline) مدعی شده، ممکن است انگلیس مورد هدف حملات سایبری روسیه قرار گیرد.

کرامپ گفت:چین عمل‌گرا است؛ اما روسیه نشان داده که میل به اقداماتی دارد که شاید منافعی هم برای او نداشته باشد و تنها برای ایجاد شرمساری در ما آن‌ها را انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود:جای تعجب نیست اگر روسیه سعی کند ما را در دوران پسابرگزیت ناکارآمد نشان دهد.

انگلیس پس‌ازآن که مشخص شد مسکو پشت حمله سایبری به مجلس آلمان بوده، روسیه را در ماه اکتبر تحریم کرد و دولت انگلیس در آن زمان در بیانیه‌ای آنلاین اعلام کرد:تحریم‌های امروز زیر نظر اتحادیه اروپا اعمال‌شده و بخشی از همکاری مداوم انگلیس با متحدان خود است برای ارسال پیام به روسیه مبنی بر اینکه فعالیت‌های سایبری این کشور تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

منبع:

سایبربان

  • ۹۹/۱۰/۱۵

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">