ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتورهای تلفن ثابت موفق نبودند

| چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۱۲:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

طی سال جاری، ودیعه لینک‌‏های E1 از 12میلیون تومان به سه میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

مهندس محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا, در خصوص کاهش ودیعه لینک‌‏های E1 برای شرکت‌‏های اینترنتی، با بیان این مطلب، اظهارداشت: در بازه زمانی یک ساله ودیعه لینک E1 برای اتصال به سوئیچ که به صورت ثابت است، به یک چهارم مبلغ کاهش پیدا کرد.

وی، با بیان این‌‏که ودیعه خطوطE1 برای اتصال به سوئیچ‌‏ در حال حاضر سه میلیون تومان است و به نظر می‌‏رسد کاهش خاصی پیدا کند، افزود: ودیعه لینک‌‏های E1 اینترنت هزینه دو ماه کارکرد است که با کاهش به روز قیمت اینترنت، امید می‌‏رود کاهش یابد.

خسروی، لزوم ضمانت نامه بانکی برای پروانه شرکت‌‏های اینترنتی را تضمینی برای مشتری دانست و گفت: تامین ضمانت‌‏نامه‌‏های بانکی مورد درخواست سازمان تنظیم مقررات برای شرکت‌‏ها حتماً باید انجام شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات، همچنین در خصوص وضعیت اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت در کشور با بیان این‌‏که گزارش فعالیت این شرکت‌‏ها به منظور تصمیم‌‏گیری کمیسیون تنظیم مقررات در حال تدوین است، تصریح کرد: طبق برنامه سوم توسعه مقرر شده بود دو میلیون خط تلفن ثابت و طبق برنامه چهارم توسعه نیز 2 میلیون خط توسط اپراتورهای خصوصی این بخش درکشور واگذار شود.

خسروی، ادامه داد: اپراتورهای تلفن ثابت در هیچ جای دنیا آن طور که باید موفق نبوده‌‏اند؛ چرا که حجم زیاد سرمایه‌‏گذاری و دیربازده بودن این صنعت مشکلاتی را برای این بخش ایجاد می‌‏کند.

وی، با بیان این‌‏که در اکثر مناطق کشور تلفن ثابت اشباع شده است، یادآور شد: متاسفانه به دلیل عدم شفافیت تعهدات طرفین در پروانه فعالیت مشکلاتی وجود دارد که با تصمیمات کمیسیون و گزارشاتی که در حال تدوین است, تکلیف این بخش را نهایی خواهیم کرد.

  • ۸۵/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">