ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتورها سرعت اینترنت را کم می‌کنند

| يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته اپراتورها ۲۸ درصد از سودشان را بابت حق‌السهم دولت می‌پرداختند که این سهم با تصمیم مجلس شورای اسلامی به ۳۸ درصد، یعنی ۱۰ درصد بیشتر افزایش یافت.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با ایمنا، در مورد طرح هزینه‌کرد درآمد دولت از حق‌السهم اپراتورها اظهار کرد: مجلس حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورهای تلفن را افزایش داد. در گذشته اپراتورها ۲۸ درصد سودشان را بابت حق‌السهم دولت می‌پرداختند که این سهم با تصمیم مجلس شورای اسلامی به ۳۸ درصد، یعنی ۱۰ درصد بیشتر افزایش یافت؛ البته برخی اپراتورهای کشور که قراردادشان با دولت تا سال آینده منقضی نمی‌شود مشمول این قانون نمی‌شوند که در حال حاضر تنها اپراتور ایرانسل باید مشمول این قانون شود.

وی افزود: طبیعتاً اپراتورها پس از افزایش حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت، تعرفه خدماتی خود را افزایش خواهند داد که بر همین اساس بعد از مطرح شدن این موضوع و این که ممکن است به مردم از جهت افزایش تعرفه‌ها فشار وارد شود، پیشنهاد شد که قسمتی به قانون الحاق شود که مانع از افزایش تعرفه‌ها شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من با این تصمیم مخالف بودم چرا که سیگنال بدی از طرف حاکمیت به بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌دهد که نباید روی تصمیمات و قول و قرارهایی که می‌گذاریم، حساب کنید و هر لحظه بخواهیم تغییرش می‌دهیم که این به معنی بی ثباتی در سیاستگذاری است؛ ضمن اینکه قیمت گذاری ثابت کالاها و خدمات، کار حاکمیت نیست و قبلاً هم تجربه شکست در این زمینه را داشته‌ایم. اگر برای اپراتورها هم هزینه بتراشی و بعد در نهایت مجبورشان کنی تعرفه را بالا نبرند، از سرعت و کیفیت کم می‌کنند.

  • ۹۹/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">