ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اکوادور سرانجام آسانژ را تحویل پلیس انگلیس داد

| پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۵:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

لیس بریتانیا اعلام کرده است که جولیان آسانژ، بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس را در لندن بازداشت کرده است.

پلیس اعلام کرده است که بازداشت او به دلیل خودداری از حضور در دادگاه و نقض مقررات است.

لنین مورنو،‌رئیس جمهوری اکوادور می‌گوید که به دنبال نقض مکرر مقررات بین‌المللی بوسیله آقای آسانژ،‌ دولت اکوادور پناهندگی او را لغو کرده است.

سایت ویکی‌لیکس در توییتی اقدام دولت اکوادور در پایان دادن به پناهندگی آقای آسانژ را "نقض قوانین بین‌المللی" خواند.

سایت ویکی لیکس در واکنش به بازداشت آسانژ توییت کرد: "این مرد یک پسر، ‌یک پدر و یک برادر است. او ده‌ها جایزه روزنامه نگاری گرفته است. از سال ۲۰۱۰ هر سال نامزد دریافت جایزه صلح نوبل بوده است. بازیگران قدرتمندی از جمله سازمان سیا در یک تلاش ماهرانه میخواهند هویت انسانی و حقوق قانونی او بگیرند و به زندان بیاندازند."

جولیان آسانژ در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برد. در آن زمان او به آزار جنسی دو زن در سوئد متهم شده بود و کشور سوئد نیز از بریتانیا درخواست کرده بود که آقای آسانژ را بازداشت کند و به سوئد استرداد کند.

آقای آسانژ،‌۴۷ ساله که اسناد محرمانه دولت آمریکا را در وب‌سایتش منتشر کرده است،‌ از ترس استرداد به آمریکا به سفارت اکوادور در لندن پناه برده بود و حاضر به ترک سفارت اکوادور نبود.

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا توییت کرده است: "تایید می‌کنم که جولین آسانژ در بازداشت پلیس است و محاکمه عادلانه می‌شود."

او همچنین از همکاری سفارت اکوادور در لندن و "عملکرد حرفه‌ای" پلیس لندن قدردانی کرد و نوشت: "هیچکس فراتر از قانون نیست."

اسکاتلندیارد اعلام کرده است که به دنبال لغو پناهندگی جولیان آسانژ،‌ سفیر اکوادور از پلیس خواسته که برای بازداشت او به داخل سفارت بروند.

بر اساس بیانیه پلیس بریتانیا، آقای آسانژ تا زمانی که دادگاهش در لندن برگزار شود در مرکز لندن در بازداشت پلیس خواهد بود.

 

اکوادور 'تحملش تمام شد'

لنین مورنو،‌رئیس جمهوری اکوادور گفت که پس از آنکه مشخص شد که جولیان آسانژ در مسائل داخلی کشورهای دیگر مداخله می‌کند، "اکوادور تحملش درباره رفتارهای تمام شد."

به گفته آقای مورنو: "آخرین مورد مربوط به ژآنویه امسال (۲۰۱۹) بود که ویکی‌لیکس اسناد واتیکان را فاش کرد."

"این مورد و موارد دیگری از این نوع تاییدی بود بر نگرانی جهانی درباره اینکه آقای آسانژ همچنان با ویکی‌لیکس ارتباط داشته و در حال دخالت در امور داخلی کشورها بوده است."

جیمز لندل، گزارش‌گر دیپلماتیک بی‌بی‌سی می‌گوید که مسئولان سفارت اکوادور در طول سالهای گذشته دسترسی آسانژ به اینترنت را قطع کرده بود و او را به انجام فعالیت‌های سیاسی متهم کرده اند. از زمانی که به او پناهندگی داده بودند، او از انجام هر فعالیت سیاسی منع شده بود.

او می‌گوید: "مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی در داخل سفارت اکوادور افتاده است. ادعاهای ضد و نقیضی وجود دارد."

پیش‌تر یک گروه کارشناسی سازمان ملل از دولت بریتانیا خواست تا اجازه بدهد که جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، بدون ترس از بازداشت، از سفارت اکوادور در لندن خارج شود.

بریتانیا گفته بود که آقای آسانژ به محض خروج از سفارت اکوادور به اتهام نقض مقررات بازداشت خواهد شد.

 

استقبال ترزا مِی از بازداشت جولیان آسانژ

«ترزا مِی» نسخت‌وزیر بریتانیا امروز-پنجشنبه- از بازداشت «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس استقبال کرد.

ایسنا| نخست‌وزیر بریتانیا مدعی شد بازداشت بنیان‌گذار ویکی‌لیکس نشان می‌دهد هیچکس فراتر از قانون نیست.

به گزارش واشنگتن پست،‌ «ترزا مِی» نسخت‌وزیر بریتانیا امروز-پنجشنبه- از بازداشت «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس استقبال کرد.

ترزا مِی گفت که بازداشت آسانژ نشان داد هیچکس فراتر از قانون نیست.

آسانژ امروز توسط پلیس بریتانیا داخل سفارت اکوادور در لندن بازداشت شده و به دادگاه منتقل شد

 

سازمان ملل بازداشت آسانژ را نقض حقوق بشر دانسته است

پلیس انگلیس امروز از بازداشت جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس داخل سفارت اکوادور در لندن خبر داد. او از سال 2012 در این سفارتخانه پناه گرفته بود تا از استرداد خودش به سوئد و مواجهه با اتهامات جنسی جلوگیری کند. لنین مورنو، رئیس‌جمهوری اکوادور لغو وضعیت پناهندگی سیاسی آسانژ به اتهام نقض‌های کنواسیون‌های بین‌المللی را تایید کرد.

ایسنا|به دنبال بازداشت جولیان آسانژ در سفارت اکوادور، مقاطعه‌کار و افشاگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد سازمان ملل بازداشت این افشاگر را نقض حقوق بشر دانسته بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس انگلیس امروز از بازداشت جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس داخل سفارت اکوادور در لندن خبر داد. او از سال 2012 در این سفارتخانه پناه گرفته بود تا از استرداد خودش به سوئد و مواجهه با اتهامات جنسی جلوگیری کند. لنین مورنو، رئیس‌جمهوری اکوادور لغو وضعیت پناهندگی سیاسی آسانژ به اتهام نقض‌های کنواسیون‌های بین‌المللی را تایید کرد.

ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری نوشت: نکته‌ای مهم برای روزنامه‌نگارانی که خبر بازداشت جولیان آسانژ را پوشش می‌دهند؛ سازمان ملل رسما حکم داد بازداشت او خودسرانه و نقض حقوق بشر است. آنها مکررا با صدور بیانیه‌هایی خواستار آزادی او می‌شوند و به تازگی هم بیانیه‌ای دادند.  

او همچنین تصویری از بیانیه دفتر کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل مورخ 21 دسامبر 2018 منتشر کرد که در آن از انگلیس خواسته شده بود از وظایف بین‌المللی تبعیت کرده و اجازه دهد جولیان آسانژ آزادانه از سفارت اکوادور در لندن خارج شود.

 

آمریکا: «آسانژ» به ۵ سال زندان محکوم می‌شود

پس از بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس توسط پلیس انگلیس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: «آسانژ» به اتهام خیانت به ۵ سال زندان محکوم می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرد که «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به اتهام خیانت در ارتکاب نفوذ در سیستم کامپیوتری و هک سیستم ها به کمکِ «چلسی منینگ» (Chelsea Manning) متهم شناخته شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه بیانیه خود می افزاید: در صورتی که وی در دادگاه مجرم شناخته شود، به ۵ سال زندان محکوم می شود.

این در حالی است که پلیس انگلیس ساعتی پیش اعلام کرده بود: «جولیان آسانژ» (بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس) بازداشت شده است. وی پس از خروج «جولیان آسانژ» از سفارت اکوادور در لندن، وی بازداشت شده است!

سایت افشاگر ویکی لیکس نیز در این خصوص نوشت: اکوادور به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی به لغو پناهندگی سیاسی وی مبادرت کرد و این امر باعث بازداشت وی شده است

  • ۹۸/۰۱/۲۲

ویکی لیکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">