ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ائتلاف سه غول برای هوشمندسازی خانه

| يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

خانه های آنلاین هنوز به آن بلوغ نرسیده اند که بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و هم اکنون تعداد بسیار اندکی از آنها قابلیت ارتباط با یکدیگر را دارند. پروتکل های ارتباطی مختلفی به بازار آمده و از طرف دیگر شرکت ها، اکوسیستم های اختصاصی برای خود تعریف می کنند. در نتیجه فقط لوازم تولیدی همان شرکت امکان برقراری ارتباط با هم را دارند. برای حل این مشکل، تعدادی از غول های فناوری سعی ائتلافی شکل بدهند.
Engadget- غول های فناوری در این ائتلاف که برای هوشمندسازی خانه ها و تحت عنوان بنیاد ارتباط باز (Open Connectivity Foundation) ایجاد کرده اند، قصد دارند ارتباط خانه های هوشمند با هم را افزایش دهند. 
شرکت هایی چون مایکروسافت، اینتل، سامسونگ، کوالکام، سیسکو، GE Digital و بسیاری دیگر در این ائتلاف شرکت کرده اند و قصد دارند با ایجاد پروتکل های منبع باز، تولید کنندگان را تشویق به استفاده از این پروتکل ها در محصولات خود کنند. اعضای ائتلاف بنیاد ارتباط باز امید دارند که استفاده از این پروتکل ها فارغ از نوع تراشه و دستگاه یا سیستم عامل عملیاتی آن دستگاه باشد و در واقع، از نظر آنها تمامی این عوامل رایانشی باید از پروتکل بنیاد ارتباط باز استفاده کنند. 
این ائتلاف همچنین می خواهد اطمینان پیدا کند هر شرکتی که قصد تولید دستگاه های اینترنت اشیا را دارد بتواند از پروتکل های آن برای اتصال به دستگاه های عرضه شده توسط شرکت های بزرگ استفاده کند.
هدفی که این ادتلاف دنبال می کند بسیار آرمانی است  زیرا هنوز پیشگامان و بازیگران کلیدی این صنعت در ائتلاف نیستند. از میان این شرکت ها می توان به گوگل، اپل، فیلیپس و WeMo اشاره کرد.
هوم کیت اپل نیز همین کار را انجام می دهد اما لازم است که تولید کنندگان از تراشه های ایمن منتخب همراه با آن استفاده کنند و البته نکته مهم دیگر اینکه این دستگاه صرفا با محصولات مبتنی بر iOS سازگاری دارد.
محصول گوگل با نام Brillo و پروتکل ارتباطی آن موسوم به Weave هم (که طی همکاری آن با اینتل و کوالکام ارایه شد) هنوز وارد مرحله عرضه عمومی نشده اند و این شرکت همچنان از توسعه دهندگان درخواست می کند که آنها را امتحان کنند.
تری مایرسون، مدیر گروه ویندوز و دستگاه های الکترونیکی مایکروسافت گفت: ما کمک کردیم تا بنیاد OCF شکل بگیرد، زیرا عمیقا به چشم انداز و توانایی های آن برای ارایه یک استاندارد آزاد ایمان داریم. در کنار فرصت ها و ظرفیت های اینترنت اشیا برای اتصال دستگاه های الکترونیکی در خانه یا محل کار، رقابت میان استانداردهای آزاد و پروتکل های بسته شرکت ها باعث شده است میزان ارایه نوآوری و سازگاری با آنها در این عرصه کاهش یابد.
به طور کلی واضح است که بنیاد OCF نخستین تلاش شرکت های بزرگ فناوری برای ساماندهی گروه استانداردهای اینترنت اشیا محسوب نمی شود. کنسرسیوم اتصال آزاد (OIC) که در سال ۲۰۱۴ میلادی شکل گرفت، تلاشی بود که توسط شرکت های سامسونگ، اینتل و Broadcom انجام شد. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">