ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران در برابر حملات سایبری دفاع مشروع می‌کند

| سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با رد ادعای حملات سایبری ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت ایران همواره هدف نیروهای شرور در این زمینه بوده است و به دفاع مشروع در برابر چنین حملاتی ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا به نوشته تارنمای فایننشال تایمز، ، علیرضا میریوسفی در واکنش به ادعاهای مقامات صهیونیستی مبنی بر اینکه عوامل جمهوری اسلامی به سیستم پمپاژ آب یکی از شهرهای این رژیم حمله سایبری داشته اند، این مطلب را مطرح کرد.
در اوایل ماه آوریل مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند، یک کد نوشته شده توسط ایرانیان به سراسر جهان سفر کرده و از طریق سرورهای رایانه ای ایالات متحده و اروپا برای پنهان کردن منشاء خود، به کنترل کننده های نرم افزاری پمپ های آب شهری اسرائیل نفوذ کرده بود.
این ادعاها در حالی است که ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون همواره بر حفاظت از جان شهروندان غیرنظامی تاکید داشته و هرگز عملیاتی را علیه مردم بی گناه تدارک ندیده است.
به گفته فایننشال تایمز از قول یکی از کارشناسان ایرانی، «ایران از نظر سیاسی توانایی تحمل تلاش برای مسموم کردن غیرنظامیان اسرائیلی را ندارد و حتی اگر ایران چنین کرده باشد، واکنش مناسب اسرائیلی ها کجاست؟ شک ما این است که اسرائیلی ها پول بیشتری از ایالات متحده می خواهند و همه اینها را شکل داده اند؛ اما آمریکایی ها احمق نیستند.»
سخنگوی نمایندگی ایران در ادامه اظهارات خود افزود: فعالیت های سایبری ایران کاملا دفاعی و حفاظتی هستند. ایران به عنوان یکی از قربانیان جنگ افزارهای و خرابکاری سایبری همچون استاکس نت، از میزان اثرات مخرب چنین ابزارهایی به خوبی آگاه است.

 

در همین رابطه: حمله سایبری ایران علیه اسرائیل استثنایی و موفقیت‌آمیز بود
هاآرتص در گزارشی به حمله سایبری که به ایران نسبت داده می‌شود، پرداخت و آن را موفقیت‌آمیز و استثنایی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری رضوی، به نقل از هاآرتص، در پایان ماه آوریل، حمله سایبری که به ایران نسبت داده شده است به شش کارخانه تصفیه خانه فاضلاب در سراسر اسرائیل ضربه زد. این حادثه از دو جنبه استثنایی بود.
اول از همه، این زیرساخت‌های فیزیکی را هدف قرار می‌داد که به طور بالقوه می‌تواند در دنیای واقعی خسارت وارد کند. این بر خلاف حملات متداول به شبکه‌های رایانه‌ای بود. ثانیا این حمله تا حد زیادی موفقیت‌آمیز و استثنایی بود، پمپ‌ها از کنترل خارج شدند و هکرها سیستم عملیات را به دست گرفتند. چنین عملیاتی می‌تواند برای اسرائیل نگران‌کننده باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">