ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باجگیری ناکام هکرهای ترک از اپل

| شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

گروهی از هکرها با عنوان خانواده جنایتکار ترکیه ای در روزهای اخیر تلاش کرده اند از شرکت اپل باجگیری کنند، هر چند این تلاش ها به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این گروه می گوید اطلاعات لاگین یا ورود به صدها میلیون حساب کاربری متعلق به اپل را در اختیار دارد و اگر این شرکت ۷۵ هزار دلار باج در قالب پول الکترونیکی بیت کوین یا ۱۰۰ هزار دلار در قالب کارت هدیه های آی تیونز باج پرداخت نکند، اطلاعات حساب های کاربری هک شده آی کلود و اپل آی دی به طور کامل پاک خواهند شد.

برخی سایت های خبری هک شدن تعداد محدودی از حساب های کاربری اپل را تایید کرده اند، هر چند اپل این مساله را رد می کند و در بیانیه ای تصریح کرده در حال بررسی مداوم حساب های کاربری افراد است تا از دسترسی غیرمجاز به آنها جلوگیری کند. این شرکت افزوده که با نهادهای قضایی و پلیس همکاری کرده تا هکرهای خاطی شناسایی شوند.

در سال های گذشته هک شدن حساب های کاربری خدمات کلود اپل موسوم به آی کلود منجر به افشای عکس ها و تصاویر خصوصی تعدادی از بازیگران زن آمریکایی شده و جنجال بزرگی به راه انداخته بود. از همین رو اپل قابلیت های امنیتی آی کلود را تقویت کرده تا از وقوع حوادث و رویدادهای مشابه جلوگیری کند. از جمله این تمهیدات می توان به سیستم تایید هویت دومرحله ای اشاره کرد.

  • ۹۶/۰۱/۰۵

اپل

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">