ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، دیروز از برنامه‌اش برای توسعه دسترسی اینترنت پهن باند، به عنوان بخشی از سیاست‌های تحریک اقتصاد و کاهش‌ قدرت و نفوذ شرکت‌های بزرگ روی زندگی آمریکایی‌ها پرده برداشت.
آی‌تی‌من- برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در طرحی پیشنهادی با نام «توسعه اینترنت پرسرعت برای همه» که در وبسایتش‌ منتشر شده، خواستار شناسایی اینترنت به عنوان یک خدمت عمومی مانند آب و برق شده است. در کارزار انتخاباتی سندرز تاکید شده که اینترنت نباید برای شرکت‌هایی مانند کامکست، ورایزون و AT&T به ماشین پول‌سازی و کسب سود تبدیل شود.

بر اساس برنامه پیشنهادی سندرز، 150 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار دولت‌های محلی و ایالتی قرار می‌گیرد تا با کمک آن به ایجاد شبکه‌های پهن‌باند با مالکیت عمومی بپردازند. این کمک‌های مالی در قالب طرح جدید زیرساخت‌های سبز پرداخت می‌شود که به ادعای سندرز، سرمایه‌گذاری‌ در زمینه توسعه پهن‌باند را با جهش مواجه می‌کند. این پیشنهاد همچنین برنامه‌ای را برای کوچک‌سازی شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنت و غول‌های انحصاری کابل دنبال می‌کند و قصد دارد به آنچه «ادغام‌های ضد رقابتی» خوانده شده، پایان دهد.

برنی سندرز و سایر رقبایش در حزب دموکرات که برای ورود به مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2020 با هم رقابت می‌کنند، خواهان افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی و برای آمریکایی‌های کم‌درآمد شده‌اند و اعتقاد دارند که دسترسی به پهن‌باند برای مدارس و کسب‌وکارها به یک ضرورت تبدیل شده‌ است.

سندرز که سیاست‌مداری سوسیال دموکرات است، تا کنون چند برنامه برای حذف نفوذ شرکت‌های‌ بزرگ در حوزه‌های پایه مطرح کرده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دسترسی به اینترنت برای اقتصاد امروز یک ضرورت است و باید برای همه در دسترس باشد. ما می‌خواهیم به سراغ شرکت‌های حریص در حوزه‌های اینترنت، مخابرات و کابل برویم و به شیوه‌های مضحک قیمت گذاری آنان پایان دهیم.

برنامه پیشنهادی سندرز همچنین شرکت‌های ارایه خدمات اینترنت را ملزم می‌کند که یک طرح پایه اینترنت پهن باند با قیمت مناسب ارایه کنند. علاوه بر این، مبلغ 7.5 میلیارد دلار نیز در قالب این برنامه برای ارایه اینترنت پهن‌باند پرسرعت در میان جوامع بومی آمریکا و اطمینان از دسترسی خانگی آنها به اینترنت پهن‌باند آمریکا در نظر گرفته می‌شود.

چند تن دیگر از رقبای اصلی سندرز در حزب دموکرات نیز خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر روی توسعه اینترنت پرسرعت شده‌اند. از جمله سناتور الیزابت وارن و پیت باتگیگ نیز برنامه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری حداقل 80 میلیارد دلاری برای ارایه اینترنت پرسرعت روستایی ارایه کرده‌اند. جو بایدن، دیگر نامزد حزب دموکرات و معاون اول ریاست جمهوری در دوره باراک اوباما نیز اعلام کرده که 20 میلیارد دلار برای دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی هزینه خواهد کرد.

این کاندیداها در ماه فوریه آینده باید در دو ایالت آیوا و نیوهمپشایر با هم رقابت کنند؛ ایالت‌هایی که جمعیت روستایی بالایی دارند و جلب آرای آنها مهم به حساب می‌آید.

در ماه اوت گذشته، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FTC) برنامه سرمایه‌گذاری 4.9 میلیارد دلاری را در ده سال آینده به منظور بهبود و توسعه اینترنت پهن‌باند ارزان در مناطق روستایی ارایه کرده بود.

بر اساس این گزارش، توسعه اینترنت پرسرعت اخیرا به موضوعی کلیدی در جریان انتخابات‌های مهم سیاسی تبدیل شده و بسیاری از سیاستمداران معتقدند که اینترنت پرسرعت باید به عنوان یک خدمت عمومی در نظر گرفته شود که دسترسی دایمی به آن، حق شهروندان است. از جمله پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان روز سوم آذرماه در آستانه نشست «مجمع راهبری اینترنت سازمان ملل متحد» در برلین، بر اهمیت دسترسی آزاد به اینترنت در همه کشورهای جهان تأکید کرد و خواستار آن شد که جامعه جهانی دسترسی آزاد همگان به اینترنت را به عنوان یک حق اساسی و انسانی به رسمیت شناسد.

چندی پیش نیز جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر انگلیس، رسما از برنامه این حزب برای ارایه اینترنت پهن‌باند رایگان سرتاسری در بریتانیا پرده برداشت. وی نیز معتقد است که این برنامه که بر طبق آن، اینترنت جزو خدمات پایه مطرح می‌شود، به تقویت انسجام اجتماعی، رشد اقتصادی و بهبود شرایط زیست محیطی منجر خواهد شد.

در ایران نیز حسن روحانی، در جریان معرفی وزیر ارتباطات قول داده بود که دست او روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.

  • ۹۸/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">