ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 

آی‌تی‌من- شرکت تاکسی اینترنتی اوبر دومین گزارش مالی خود را پس از ورود به بورس منتشر کرد و میزان زیانی که در این فصل مالی ثبت کرده، بیش از پیش‌بینی‌ها بوده است. این شرکت در میزان درآمد نیز نتوانست به پیش‌بینی‌ها جامه عمل بپوشاند.

درآمدهای اوبر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با 14 درصد افزایش به 3.17 میلیارد دلار رسید در حالی که تحلیلگران، درآمد این فصل شرکت را 3.3 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند. در پی این گزارش مالی، سهام اوبر که با 8 رصد رشد در طول روز مواجه شده بود، در معاملات بعدی با 10 درصد افت مواجه شد.

البته دارا خسروشاهی، مدیر اجرایی اوبر پیش‌تر به CNBC گفته بود که سال 2019 این شرکت به حداکثر سرمایه‌گذاری سالانه تا کنون می‌رسد. وی افزوده بود که در سال‌های 2020 و  2021  میزان زیان اوبر پایین خواهد آمد.

زیان شدید اوبر سرمایه‌گذاران را نگران کرده  و به همین دلیل قیمت سهام این شرکت از 45 دلار عرضه اولیه چندان بالاتر نرفته است.

ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که به منظور کنترل هزینه‌ها، 400 موقعیت شغلی را در تیم بازاریابی‌اش کم می‌کند.

این شرکت که با رقابت سختی از سوی لیفت مواجه است، سرمایه‌گذاری سنگینی روی کسب‌وکارهای تازه شامل تحویل غذا و کالا انجام داده است.

در مقابل، لیفت روز چهارشنبه گذشته، گزارش عملکرد مالی خود را منتشر کرد که بر اساس آن، به درآمد فراتر از پیش‌بینی‌ها دست یافته بود.

اما با وجود این خبرهای بد، رشد اوبر همچنان ادامه دارد. این شرکت موفق به ثبت 1.68 میلیارد سفر (شامل مسافر و تحویل غذا و کالا) در سه ماهه دوم سال 2019 شده که نسبت به پیش‌بینی‌ها 40 میلیون سفر بیشتر بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">