ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: در حال رایزنی و هماهنگی با هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا برای برگزاری این انتخابات به شیوه الکترونیک هستیم.

علی پورعلی مطلق با اشاره به اینکه کمیته فنی ستاد انتخابات کشور و کمیته فنی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا در حال هماهنگی و رایزنی هستند اظهار کرد: ما در حال بررسی همه جوانب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی هستیم ولی تا امروز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

وی افزود: هنوز معلوم نیست در کدام حوزه ها و شهرها انتخابات الکترونیکی برگزار شود. باید رایزنی های ما ادامه یابد تا نتیجه نهایی حاصل شود. البته وزارت کشور به صورت همزمان در حال مذاکره با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به شیوه الکترونیکی است. زیرا برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای شهر و روستا به موافقت هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراها و برای انتخابات ریاست جمهوری موافقت شواری نگهبان نیازمندیم.

دبیرستاد انتخابات وزارت کشور درباره تغییر زمان ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستا گفت: طبق قانون فعلی ثبت نام این انتخابات از 30 اسفند 95 تا 6 فروردین سال 96 در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نظر وزارت کشور و کمیسیون شورای مجلس تغییر زمان ثبت نام است. اکنون این طرح در دستور کار مجلس است و باید به صحن علنی بیاید. البته این طرح به خاطر برنامه ششم توسعه و بودجه به تاخیر افتاده است. اگر مجلس شورای اسلامی تصویب کند، ثبت نام به زمان جلوتری یعنی در اسفند ماه موکول می شود، تا زمانی که این طرح در مجلس تصویب نشود در تاریخ قبلی30 اسفند  تا 6 فروردین ثبت نام انجام می شود.

پورعلی مطلق همچنین با اشاره به اینکه وزارت کشور در حال تهیه مقدمات برگزاری انتخابات است، تصریح کرد: در فاصله 5 مانده به انتخابات، ما طبق جدول زمان بندی شده حرکت می کنیم تا زمینه برگزاری انتخابات باشکوهی را فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: همایش های آموزشی وزارت کشور برای بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات آغاز شده و امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات آموزش عوامل اجرایی به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 29 اردیبهشت 96 به صورت همزمان برگزار می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">