ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت شرکت های تاکسی اینترنتی تا صدور دستورالعمل از سوی دستگاه قضایی ادامه دارد.
به گزارش «شهر فردا»، سید مهدی علوی مقدم با بیان این مطلب در برنامه زنده رادیویی «گفتگوی شهر بهشت» که از صدای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: شورای شهر مصوبه ای گذراند که طبق  آن، شرکت های اینترنتی باید مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کنند. از این رو شهرداری مکاتباتی با شرکت های تاکسی اینترنتی انجام داد. اما از طرف دیگر، تاکسی های اینترنتی در کل کشور فعال هستند و این موضوع مسئله ای است که تنها مختص به مشهد نیست.
وی افزود: پس شرکت های متبوع نیز مکاتباتی با دستگاه قضائی ترتیب دادند و با پیگیری های صورت گرفته دادستان بخش نامه ای صادر کرد. در این بخش نامه آمده است تا زمانیکه در خصوص نحوه فعالیت این شرکت ها دستور العمل نحوه فعالیت صادر نشده باشد، شهرداری نباید از فعالیت آن ها جلوگیری کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه این امر دستور مقام قضائی است، گفت: شهرداری ملزم به اجرای این بخش نامه است.


*تاکسی های شناسنامه دار، در اولویت ورود به گردونه رقابت
علوی مقدم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تاکسی های سازمان، امکان رقابت با شرکت های تاکسی اینترنتی را دارند، خاطرنشان کرد: مهم این است تاکسی که وارد این گردونه رقابت می شوند، باید شناسنامه دار باشند.
وی تصریح کرد: مردم باید از سرویسی که دریافت می کنند، مطمئن باشند. نظارت ها بر فعالیت این تاکسی ها باید قانون مند باشد تا در صورت بروز تخلف مکانیزمی برای رسیدگی فراهم گردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه 1000 دستگاه تاکسی در مبادی ورودی شهر فعالیت دارند، افزود: 2000 دستگاه تاکسی در شبکه های بی سیم، 1000 دستگاه تاکسی در اطراف حرم مطهر و مابقی خودروها به صورت گردشی و در خطوط تعیین شده تاکسیرانی در سطح شهر فعال هستند.


*نگاه حمایتی شهرداری در ارائه تسهیلات به تاکسیرانان
علوی مقدم در خصوص امکان اقساطی کردن برخی لوازم خودرو، توضیح داد: تاکسیرانی مجموعه صنفی است و می تواند تشکل هایی داشته باشد. پس مانند تمام تشکل ها می تواند تسهیلات بدهد و آن را تقسیط کند. البته نگاه شهرداری نگاه حمایتی است و به عنوان نمونه در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی بخشی از تسهیلات مورد نیاز تاکسیرانان را به صورت وام ارائه کرد.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و با هدف کمک به تاکسیرانانی که خودروهای آنان نیازمند تعمیرات سنگین است، وام ارائه می شود تا کار تعمیرات این تاکسی ها دنبال گردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در خصوص بیمه تکمیلی تاکسیرانان، گفت: فراخوان های مربوطه بیمه تکمیلی از طریق سایت و جراید طی چند روز آینده صادر می شود. برای این منظور 85 درصد یارانه بیمه تکمیلی از سوی شهرداری و 15 درصد از سوی تاکسیران پرداخت می شود.
علوی مقدم در خصوص بیمه تکمیلی سرویس مدارس، گفت: محدودیت در پرداخت یارانه برای بیمه تکمیلی وجود دارد. پس در حال حاضر اولویت با رانندگان پلاک «ت» است.
وی با اشاره به اینکه تاکسیرانی جزو مشاغل سخت محسوب نمی شود، گفت: با توجه به آئین نامه های موجود تاکسیرانی جزو مشاغل سخت نیست و تاکسیرانان موظف اند 30 سال خدمت کنند.


*12 هزار تاکسیران مشهدی دارای بیمه فعال
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: براساس قوانین، دولت قبل از سال 92 متعهد شده بود 50 درصد بیمه تکمیلی را پرداخت کند و 50 درصد دیگر را تاکسیران پرداخت کند.
علوی مقدم با اشاره به اینکه 12 هزار تاکسیران مشهدی دارای بیمه فعال هستند، افزود: اما بعد از سال 92، این شرایط تغییر کرد. این در حالی است که تعداد 1200 تاکسیران جدید برای بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کردند که با پیگیری های صورت گرفته، تلاش می شود این تعداد نیز تحت پوشش قرار گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">