ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل جلسه امنیت سایبری گروه 5 چشم

| سه شنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه 5 چشم برای بحث در مورد امنیت سایبری اعتماد صفر تشکیل جلسه داد.
به گزارش سایبربان؛ پنتاگون میزبان نشست ائتلاف امنیتی گروه 5 چشم (Five Eyes) برای بحث در مورد امنیت سایبری بدون اعتماد بوده است.

ایالات متحده نمایندگانی از استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا را به فورت مید در مریلند دعوت کرد، جایی که آژانس سیستم‌های اطلاعات دفاعی و فرماندهی سایبری ایالات متحده در آنجا مستقر هستند.

از 14 تا 16 دسامبر سال قبل، دومین اجلاس امنیت همکاری در محیط تاکتیکی برگزار شد که طی آن ائتلاف 5 چشم موضوع معماری و شبکه‌های بدون اعتماد را مورد بحث قرار داد و هدف آن بهبود راهبردهای دولت بود.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع (DoD) آمریکا، در این نشست استرالیا و بریتانیا رویه‌های اعتماد صفر خود را به اشتراک گذاشتند و به استراتژی پنتاگون اضافه شدند.

اعتماد صفر یک مدل امنیتی است که در آن فرض بر این است که هیچ یک از طرفین تأیید نشده یا در هر نقطه‌ای نمی‌توان به او اعتماد کرد، به این معنی که همه و همه چیز باید به طور مداوم تأیید تا دسترسی اعطا شود.

به گفته کارشناسان، یکی از اهداف اصلی ایالات متحده در اجرای پروتکل ایمن بدون اعتماد، آماده‌سازی برای اجرای راهبرد فرماندهی و کنترل همه دامنه مشترک (JADC2) است که تمام بال‌های نیروهای مسلح را در یک شبکه یکپارچه مجهز به هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. یک محیط ابر مانند ایجاد خواهد شد که به نیروهای مشترک امکان ارتباط و اشتراک اطلاعات و داده ها را می‌دهد.

وزارت دفاع ایالات متحده اظهار داشت از آنجایی که ارتش ایالات متحده به دنبال نوسازی و نوآوری دیجیتال در بخش‌ها، خدمات و کشورها است، به سرمایه‌گذاری در انجمن‌هایی مانند اجلاس [هم‌کاری امنیتی در محیط تاکتیکی] ادامه خواهد داد تا درک مشترکی از چگونگی پیشرفت JADC2 ایجاد کند.

افزایش امنیت در حالی صورت می‌گیرد که حملات سایبری روسیه و چین به شبکه‌های ایالات متحده و استرالیا افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند که گروه هکری روسی «Cold River» در دسامبر سال گذشته تلاش کرد به شبکه‌های 3 آزمایشگاه هسته‌ای در ایالات متحده دسترسی پیدا کند، در حالیکه حمله به مدیبانک (Medibank) که اطلاعات بهداشتی هزاران استرالیایی را در معرض دید عموم قرار داد، ظاهراً به‌وسیله گروه روسی «REvil» انجام شده باشد.

  • ۰۱/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">