ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصمیم گیری در خصوص تبدیل سهام مخابرات

| سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

در جلسه هیات عالی واگذاری، قیمت‌گذاری سهام شش شرکت برای واگذاری از طریق مزایده و دو بلوک پنج درصدی مصوب خواهد شد.

سیدمهدی عقدایی ـ معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با (ایسنا)، از جلسه هیات عالی واگذاری که فردا 12 اردیبهشت ماه برای قیمت‌گذاری سهام شرکت‌هایی که از طریق مزایده واگذار خواهند شد، خبر داد و افزود: 49 درصد سهام شرکت مهندسین مشاور آب و خاک تهران، 100 درصد سهم تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی، 49 درصد شرکت پیمانیر، 4/12 درصد سهام قند ارومیه، 49 درصد سهام سازند آب و 9/49 درصد سهام نصب نیرو برای واگذاری از طریق مزایده قیمت آن‌ها در جلسه فردا مصوب خواهد شد.

وی همچنین به واگذاری دو بلوک پنج درصدی سهام مس و فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: پس از مصوب شدن، سهام این شرکت‌ها به صورت بلوکی عرضه آن‌ها در بورس انجام خواهد گرفت.

عقدایی در راستای تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه و ثابت به سهام توضیح داد: کسانی که این ودایع را دارند، باید اعلام نظر کنند و با نظر ودیعه‌گذاران، تبدیل به سهام صورت خواهد گرفت.

معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که هنوز زوایای مختلف این کار و اینکه ودایع داخل بورس و با قیمت بورس باشد، کاری صورت نگرفته است، گفت: البته کار کارشناسی برای این کار در حال انجام است؛ اما در حال حاضر تنها ازسوی کسانی که ودیعه دارند اعلام نظر می‌شود.

وی درباره زمان عملی شدن تبدیل این ودایع به سهام توضیح داد: هر زمان که سهام شرکت مخابرات بخش حاکمیتی آن زیر نظر دولت رفته و مخابرات نیز سهامی‌ عام شود، پس از آن راجع به ودیعه‌گذاران تصمیم‌گیری خواهد شد.

عقدایی درباره روند آماده‌سازی سهام بانک‌ها گفت: جلسه‌ها در حال برگزاری است و اصلاح ساختار بانک‌ها نیز انجام می‌شود.

  • ۸۶/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">