ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هیات وزیران آئین نامه حمایت از طرح‌های مشترک توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شرکت‌های ایرانی با شرکای خارجی یا دیگر شرکت‌های ایرانی را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هیات وزیران، به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت و برنامه‌ریی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی و به منظور حمایت از طرح‌های مشترک توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات که توسط شرکت‌های ایرانی با شرکای خارجی یا دیگر شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود، آیین‌نامه اجرایی ماده (19) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت را تصویب کرد.

به موجب این آیین‌نامه، به شرکتهای دولتی که برای اجرای طرح‌های مشترک توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با شرکت‌های خصوصی و تعاونی قرارداد منعقد می‌کنند، اجازه داده شده است که هر سال اعتباری را در بودجه سالانه شرکت، برای حمایت از شرکت‌های طرف قرارداد، برای پرداخت تسهیلات و تضمین قراردادهای مربوط به خود پیش‌بینی کنند.

شرکت‌های ثبت شده ایرانی بخش خصوصی یا تعاونی که به طور مشترک با شرکای خارجی یا ایرانی یا به صورت مستقل طرح‌های مشترک اجرا می‌کنند مشمول این حمایت می‌شوند.

به موجب این آیین‌نامه اجرایی، تسهیلات مالی شرکت حمایت کننده، از محل منابع داخلی خود و بدون دریافت سود و دریافت کارمزدی معادل 2 درصد است. این تسهیلات در هر طرف فقط یک بار و از یک شرکت حمایت کننده و تا سقف حداکثر 50 درصد مبالغ قرارداد فی‌مابین، پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این، هیات وزیران به شرکت حمایت کننده اجازه داده است با شرکت مشمول حمایت، قرارداد «ضمانت» منعقد کند. در این قرارداد، شرکت حمایت کننده متعهد می‌شود در صورتی که شرکت مشمول حمایت به تعهدهای خود نسبت به طرف سوم قرارداد مشارکت برای اجرای طرح‌های یاد شده عمل نکرد، وجه الضمان پیش‌بینی شده در قرارداد را به صورت متناسب به ذی‌نفع بپردازد.

در این صورت، شرکت حمایت کننده مجاز است در صورت الزام به پرداخت مبلغ ضمانت‌نامه صادر شده از سوی بانک‌ها، وجوه پرداختی باید تضمیم قرارداد را از مطالبه‌ها و دارایی‌های شرکت مشمول حمایت نزد خود کسر و برداشت کند و در صورت عدم وجود چنین دارایی‌‌هایی، برای وصول مبلغ‌های پرداختی، شرکت مشمول حمایت را تحت تعقیق قانونی قرار دهد.

  • ۸۵/۰۸/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">