ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترپل با دستگیری 975 مجرم سایبری 130 میلیون دلار از دارایی آن‌ها را توقیف کرد.
به گزارش سایبربان؛ سازمان بین‌المللی پلیس جنایی اینترپل دارایی‌های مجازی به ارزش 130 میلیون دلار را که به عملیات پول‌شویی و جرائم سایبری مختلف در سراسر جهان مرتبط است، توقیف کرده است.

عملیات اجرای قانون هاچی 3 (HAECHI III) که بین 28 ژوئن تا 23 نوامبر 2022 به طول انجامید، اینترپل را قادر ساخت تا نزدیک به هزار مظنون را دستگیر کند.

در بیانیه اینترپل آمده است که درمجموع، این عملیات منجر به دستگیری 975 نفر شد و به بازرسان نیز اجازه داده است تا بیش از 1600 پرونده را حل‌وفصل کنند. علاوه بر این، تقریباً 2800 حساب بانکی و دارایی مجازی مرتبط با درآمدهای غیرقانونی جرائم مالی آنلاین مسدود شده است.

جرائم سایبری مختلفی که در مبلغ فوق‌الذکر نقش داشته‌اند، شامل فیشینگ صوتی، کلاه‌برداری به روش سرمایه‌گذاری، کلاه‌برداری به روش‌های عاشقانه، اخاذی و پول‌شویی مرتبط با قمار آنلاین غیرقانونی بوده است.

با توجه به این فعالیت، اینترپل همچنین 95 هشدار و بیانیه را صادر کرده است و 16 روند جدید جرم و جنایت را شناسایی کرده که به سازمان‌های پلیسی در سرتاسر جهان این امکان را خواهد داد تا به‌طور مؤثرتری بر تلاش‌های خود علیه مجرمان سایبری تمرکز کنند.

جدیدترین کلاه‌برداری‌ها شامل انواع کلاه‌برداری‌های مالی و کلاه‌برداری‌های عاشقانه است که مجرمان برای حفظ تازگی آن‌ها را به‌طور مداوم بهبود می‌بخشند.

علاوه بر این، اینترپل متوجه افزایش استفاده از برنامه‌های پیام‌رسانی رمزگذاری شده توسط کلاه‌برداران برای برقراری ارتباط با قربانیان خود در طرح‌های سرمایه‌گذاری شده است.

بیانیه اینترپل همچنین موفقیت سازوکار جدید پروتکل واکنش سریع ضد پول‌شویی (ARRP) را برجسته می‌کند که برای اولین بار در طول عملیات قبلی سازمان، معروف به عملیات شغال، مورد آزمایش قرار گرفته بود.

به دلیل پروتکل واکنش سریع ضد پول‌شویی، یک شرکت ایرلندی که قربانی ایمیل تسویه‌حساب تجاری (BEC) شده بود، مبلغ 1 میلیون و 250 هزار دلار به آن‌ها توسط کلاه‌برداران بازگردانده شد. این کل مبلغی بود که کسب‌وکار به کلاه‌برداران ایمیل تسویه‌حساب تجاری از دست داده بود که پروتکل واکنش سریع ضد پول‌شویی در شناسایی و توقیف آن‌ها کمک کرد.

از زمان آغاز مرحله آزمایش پروتکل واکنش سریع ضد پول‌شویی در ژانویه 2022، این فناوری به بازیابی 120 میلیون دلار درآمد حاصل از جرائم سایبری کمک کرده است.

  • ۰۱/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">