ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکفا 2 در دست اجرا است

| چهارشنبه, ۷ دی ۱۳۸۴، ۰۸:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

ITNA - سلجوقی: «طرح جامع IT» و «گزارش عملکرد شورای اطلاع‌رسانی در حمایت از شرکت‌‌های انفورماتیک» توسط شرکت پرورش داده‌ها در حال انجام است. طرح جامع IT توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی خواهد شد.
طرح جامع فناوری اطلاعات کشور تا پایان سال تدوین می‌شود

برنامه راهبردی جامع فناوری اطلاعات ایران به منظور سیاست‌گذاری در حوزه IT توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی تا پایان سال جاری تدوین می‌شود.

خسرو سلجوقی معاون فنی دبیر‌خانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در گفت‌و گو با «دنیای اقتصاد» ضمن بیان این مطلب گفت: مطالعه بر طرح جامع IT توسط شرکت پرورش داده‌‌ها آغاز شده و پیش‌بینی می‌‌شود تا پایان امسال این طرح به شورا تحویل داده شود. از سال آینده براساس خروجی‌‌های پروژه توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح جامع IT اجرایی شود.
تهیه گزارش عملکرد تکفا1

وی همچنین خبر از تهیه گزارش عملکرد شورای عالی اطلاع‌رسانی در حمایت از شرکت‌‌های انفورماتیک داد و گفت: این گزارش نیز توسط شرکت پرورش داده‌ها تهیه شده و در هفته آینده نتایج عملکرد دوره اول حمایت‌های شورا از شرکت‌های انفورماتیکی اعلام می‌شود.

به گفته سلجوقی شرکت پرورش داده‌ها به منظور تدوین یک برنامه جدید و جامع در زمینه فناوری اطلاعات اقدام به بررسی و مطالعه برنامه‌‌های قبلی انجام شده در حوزه IT کرده است و تا پایان سال گزارش نقاط ضعف طرح تکفا را به همراه نقاط قوت آن ارائه می‌دهد.
هدف پروژه، محدود به سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌ها است

فرهاد جواهر دشتی مدیر عامل شرکت انگاره نگار به عنوان نماینده مجری تدوین برنامه راهبردی IT(پرورش داده‌‌ها) نیز گفت: پروژه تدوین برنامه راهبردی جامع فناوری اطلاعات ایران محدود به سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌ها است و یکی از خروجی‌‌های آن تعیین خط مشی برای شناخت پروژه‌‌های مهم IT در راستای سیاست‌های کلان کشور است.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از خروجی‌‌های بررسی طرح تکفا و دستاوردهای آن به صورت گزارش کاملی به زودی به شورا فرستاده می‌شود، که در این گزارش تکفا از زاویه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با استاندارد‌های جهانی مقایسه می‌‌شود.
دشتی در ادامه گفت: از جمله خروجی‌‌های پروژه تدوین طرح جامع راهبردی IT مشخص شدن سازمان اجرایی مطلوب برای این طرح است زیرا اجرای یک طرح جامع در قالب شوراهای IT نمی‌تواند صورت گیرد و حمایت چند وزارتخانه در این زمینه لازم است.

وی افزود: برنامه جامع راهبردی فناوری اطلاعات برای اجرا نیازمند سازمانی است که اختیارات لازم را برای اجرای طرح داشته باشد و شورای IT می‌تواند در شکل گرفتن این سازمان کمک کند.
وی همچنین گفت: برنامه جامع راهبردی IT توسط شرکت پرورش داده‌ها و مشاوره شرکت هلندیEPC(Europeane e-policy council) تدوین می‌شود که شرکت EPC از افراد و کارشناسان‌ مدیریت پروژه‌‌های سیاست‌گذاری IT در اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

به گفته دشتی، فعالیت‌های شرکت EPC تحت نظارت یکی از 5 شرکت برتر در زمینه سیاست‌گذاری ICT در جهان با نام price water House coopers است.

  • ۸۴/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">