ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طی سال‌های گذشته روسیه بیشترین میزان درخواست حذف محتوا را از گوگل داشته است. 
به گزارش سایبربان؛ گزارش‌ها حاکی از آن هستند که طی ده سال گذشته، روسیه در شمار درخواست‌های حذف محتوای ارسال‌شده به گوگل، جایگاه نخست را کسب کرده است. طی این مدت این کشور 123606درخواست برای حذف 950 هزار محتوا ثبت کرده است. 

بر اساس آمارهای گوگل، از سال 2011، مقامات روسیه بیش از نیمی از تعداد کل درخواست‌ها را ارسال نموده‌اند. از سال 2011، 60% از درخواست‌های حذف محتوا را روسیه ارسال کرده است. تا اواسط سال 2012، روسیه حتی ازنظر تعداد درخواست‌های حذف داده‌ها جزء 15 کشور هم نبوده، اما از 2016 جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

در مقابل، گوگل نیز به دلیل ظهور قوانین جدید در حوزه تنظیم رونت روسیه بیشتر به این درخواست‌ها پاسخ داده و بهانه چندانی برای رد درخواست‌های نهادهای دولتی روسیه نداشته است. 

پس از روسیه کشورهای ترکیه با تعداد درخواست 14231، هند 9،899 و ایالات متحد با شمار درخواست 9،627 به ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم و چهارم قرارگرفته‌اند. 

تا اواسط سال 2018، درخواست‌ها عمدتا مربوط به ویدئوهای یوتیوب بوده و اکنون نیز روس‌ها بیشتر خواستار حذف لینک از نتایج جستجو هستند. در سال 2017 در روسیه، موتورهای جستجو بنا به درخواست روسکام نادزور موظف شده‌اند لینک‌ها را از نتایج جستجو حذف کنند. 

  • ۰۰/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">