ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه‌ GCها به قوت خود باقی است

| شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۸۵، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: قرنطینه کردن سایت‌های BTS معیوب تلفن همراه در حدود 60 درصد انجام شده است. درواقع از 600 سل، تنها 200 سل باقی مانده است؛ اگر این مرحله به اتمام برسد، تداخل بار شبکه به میزان بسیاری کاهش یافته و کیفیت ارتباطات به شکل قطعی‌های ناخواسته، کم خواهد ‌شد.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار داشت: قرنطینه کردن سایت‌ها، تا این مرحله از کار، آسان بود و به تغییرات سخت‌افزاری نیاز نداشت و تنها با تغییرات نرم‌افزاری انجام شد، اما 200 مورد باقی مانده، به تغییرات سخت‌افزاری نیاز دارد و ممکن است تا دو ماه دیگر به طول انجامد.

او درباره‌ی جریمه‌ی پیمانکاران عمومی ‌ارتباطات سیار (GCها)‌، به خاطر عمل نکردن به تعهداتشان، اظهار داشت: اگر آن‌ها به تعهدات خود عمل می‌کردند، هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری سیم‌کارت‌ها اقدام می‌کردیم، از این رو جریمه‌یی که برای GC‌ها در نظر گرفته می‌شود، عموما جریمه‌های مالی است، ضمن آن که فسخ جزیی و کلی‌تر قرارداد نیز پیش‌بینی شده است.

او افزود: سیاست ما فسخ قرارداد نیست، بلکه در اولویت اول پیگیری می‌کنیم که شبکه با حداقل تاخیر به بهره‌برداری برسد، مگر آن که به این نتیجه برسیم که آماده شدن سریع شبکه مستلزم فسخ قرارداد است.

غفاریان با اشاره به این که افزودن الحاقیه‌ای مبنی بر افزایش زمان مهلت GC‌ها به معنای از بین رفتن جرایم آن‌ها نیست، تصریح کرد: جریمه‌ی آن‌ها به قوت خود باقی مانده است و این الحاقیه به معنای اجازه‌ی ادامه‌ی فعالیت آن‌ها تا شهریورماه است.

او درباره‌ی آخرین وضعیت واگذاری سیم‌کارت‌های تلفن همراه در شهرستان‌ها گفت: واگذاری‌های اردیبهشت‌ماه تمام شده است و برای خردادماه نیز 100 شهر را خارج از نوبت اعلام خواهیم کرد؛ همچنین تعدادی از شهرهای اطراف استان تهران که از ظرفیت لازم برخوردار بودند نیز جزو فهرست این 100 شهر هستند.

غفاریان در پایان درباره‌ی وضعیت طرح مطالعاتی اپراتور سوم تلفن همراه، گفت: مطالعه‌ی این طرح در سازمان تنظیم مقررات از ابتدای امسال به طور جدی، آغاز شده است؛ زمانی که به جمع‌بندی لازم رسیدیم، نتیجه‌ را اعلام خواهیم کرد.

  • ۸۵/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">