ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جریمه‌ GC ها پابرجاست

| چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت:‌ پیمانکاران تاکنون مشکلات خود را به شکل مکتوب به ما اعلام نکرده‌اند؛ قرار بود این کار را انجام دهند، بنابراین اگر مشکلات اعلام شود و با بررسی‌های انجامی اگر توجیهی داشته باشد، این مسائل می‌تواند در کاهش جریمه‌ی آن‌ها تاثیر داشته باشد و گرنه جریمه‌ی GCها طبق قرارداد پا برجاست.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که زمان اجرایی قرارداد پیمانکاران عمومی ارتباطات سیار از تاریخ 28 اردیبهشت 84 تا 28 اردیبهشت 85 بود اظهار کرد: در این مدت زمان حتی یک سایت هم راه اندازی نشد، اما ما مهلت دادیم تا بر اساس برنامه‌ریزی که دارند، 4760 سایت که تعهد کرده بودند، راه اندازی کنند، که قرار بود در چهار ماه سایت‌های شهری را و در ماه پنجم سایت‌های جاده‌ای راه‌اندازی کنند.

او افزود: پس از پایان یافتن این مهلت، تنها در حدود هزار سایت راه‌اندازی شده بود، اما قرار شد با ایجاد یکسری محدودیت‌ها، فعالیت GC‌ها برای دو ماه آذر و دی ادامه پیدا کند، از این رو جریمه‌ به دلیل عمل نکردن به تعهدات پا برجای مانده و ادامه‌ی قرارداد مانع اجرای آن نیست و ما به عنوان کارفرما این اجازه را داشتیم یا قرارداد را خلع ید کنیم یا ادامه دهیم تا این که سایت‌هایی که از نظر عمرانی آماده شده بودند نهایی و تحویل داده شدند.

صدوقی ادامه داد:‌ در مجموع GC‌ها تا 20 دی‌ماه در حدود 1700 سایت راه‌اندازی کردند که این امر نشان می‌دهد GC‌ها طی ماه چند ماه حجم کار خود را توسعه دادند و ما نیز تلاشمان کمک به آن‌هاست.

او افزود: حتی سعی کردیم پرداخت‌های علی‌الحساب بابت راه‌اندازی هر سایت به آن بدهیم، این تزریق مالی به GC‌ها کمک کرد تا سایت‌های بیشتری راه‌اندازی کنند که در حال حاضر آن‌ها توانسته‌اند در طی یک ماه 700 سایت راه‌اندازی می‌کنند که البته حداقل 150 سایت توسط پیمانکاران فرعی در استان‌ها راه اندازی شد، در حال حاضر نیز از ابتدای سال با همکاری GC‌ها و پیمانکاران فرعی در استان‌ها در حدود 3 هزار سایت تا پایان دی ماه راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره‌ی توسعه ظرفیت برای واگذاری سیم کارت‌های که در بهمن ماه ثبت نام می‌شوند، گفت: هنوز راه‌اندازی سه هزار سایت از GC‌ها باقی مانده است از سوی دیگر برای توسعه‌ی در فاز 3+، راه‌اندازی 4 هزار سایت پیش‌بینی شده است که قرار است از طریق پیمانکاران عمومی ‌استان‌ها انجام شود، بنابراین با توسعه‌ی این حجم از کار،‌ ظرفیت سازی لازم برای واگذاری سال آینده انجام خواهد شد، اما این که چه حجمی‌ از فعالیت‌های GC‌ها خلع ید می‌شود و چه حجمی ‌از کار ادامه خواهد یافت هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

همچنین صمد مومن بالله - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره‌ی جلسه‌ی رسیدگی به مسائل GCها در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: این جلسه در روز چهارم بهمن‌ماه جاری در وزارت ارتباطات برگزار شد که طبق آن قرار شد GC‌ها گزارشی از فعالیت‌های خود از ابتدا به شکل مکتوب ارایه دهند تا این موارد بررسی شود که تا چه اندازه این خواسته‌های آن‌ها منطقی و بجاست. همچنین آن‌ها تا 14بهمن فرصت دارند این گزارش را اعلام کنند.

او افزود: این که گفته شده قرارداد جدید با GC‌ها بسته می‌شود صحت ندارد و ما تنها مشکلات آن‌ها را از بعد حقوقی بررسی می‌کنیم،‌ همچنین تا به امروز هیچ یک از طرفین درخواست اجرای ماده‌ی 10 قرارداد را نداشته‌اند.

  • ۸۵/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">