ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حساب اینترنتی دانش آموزان افتتاح شد

| يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر هماهنگی پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: حساب اینترنتی برای یک و نیم میلیون دانش‌آموز مقطع دبیرستانی و راهنمایی افتتاح شد.

"حسین نوابخش" روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: این افتتاح حساب برای دانش‌آموزان در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، کردستان، همدان، خراسان جنوبی، لرستان، زنجان و کرمانشاه انجام شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه بر اساس مصوبه دولت با افتتاح حساب برای یک و نیم میلیون دانش‌آموز آغاز شده و تا افتتاح حساب برای تمامی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان و راهنمایی کشور ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان مبلغ‌به حساب اینترنتی دانش‌آموزان واریز شده، بیان داشت: "مبلغ اولیه واریزی به حساب دانش‌آموزان را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تقبل کرده است و باید از خود آنها پرسید." مدیر هماهنگی پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش افزود: این پروژه توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک‌های تجارت، سامان، سپه و پست بانک انجام شده است و قرار است دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی نیز وارد این پروژه شوند.

نوابخش هدف از اجرای این پروژه را توسعه بانکداری الکترونیکی عنوان کرد و گفت: دولت قصد دارد بانکداری الکترونیکی را ترویج کند و با افتتاح حساب اینترنتی برای دانش آموزان تعدادی زیادی از خانواده‌های ایرانی خود به خود وارد این قضیه می‌شوند.

وی حساب اینترنتی برای دانش‌آموزان را بهترین راه ترویج بانکداری الکترونیکی در کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: سهم هر بانک برای پوشش دهی تعداد دانش‌آموزان در هر استان مشخص شده است و قرار است ادامه پروژه در استان‌ها توسط نمایندگان بانک‌ها و آموزش و پرورش استانی انجام شود.

  • ۸۶/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">