ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپل مدعی شده است که ممنوعیت فروش برخی از گوشی های آیفون در چین خسارات جبران ناپذیری به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این کشور خواهد زد.
فناوران- اخیرا گزارش های بسیاری مبنی بر شکایت کوالکام، شرکت تراشه سازی از اپل در چین منتشر شده که به خاطر آن فروش برخی از مدل‎های آیفون در این کشور پهناور واقع در شرق آسیا ممنوع شد. 
هرچند این ممنوعیت نتوانست جلوی فروش این گوشی ها را بگیرد، اخیرا شرکت اپل با تنظیم یک شکایت از جزئیات و تبعات منفی حاصل از ممنوعیت فروش این محصولات  در چین خبر و هشدار داده است.
بلومبرگ در گزارشی با استناد به توضیحات ارائه شده توسط اپل خاطرنشان کرده است که ممنوعیت فروش آیفون در چین این غول فناوری آمریکایی را به توافق با کوالکام مجبور خواهد کرد و بدین ترتیب تولیدکنندگان نیز مجبور می شوند قیمت این گوشی‎ها را برای پرداخت حق امتیاز به کوالکام بالاتر ببرند. اپل به همین دلیل ادعا کرده است که این امر در نهایت به ضرر مشتریان و مصرف کنندگان نهایی در چین تمام خواهد شد.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه صنعت فناوری نیز گفته های اپل را تایید کرده و می‎گویند ممنوعیت فروش آیفون به صورت روزانه میلیون ها دلار هزینه را بر این شرکت تحمیل خواهد کرد که هم دولت و هم مصرف کنندگان چینی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
اپل در شکایت خود همچنین عنوان کرده است که این شرکت به صورت کلی پنج میلیون موقعیت شغلی در چین بخاطر فرایند توسعه و تولید و فروش آیفون به‎وجود آورده است.

  • ۹۷/۰۹/۲۶

اپل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">