ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دادستانی به مشکلات موبایل رسیدگی کند

| سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

یک مدرس حقوق دانشگاه درباره‌ی اختلالات شبکه تلفن همراه معتقد است که دادستانی می‌تواند به عنوان نماینده‌ی مدعی العموم هر کجا که حقوق اجتماع تضییع می‌شود، وارد شده و از حقوق مردم دفاع کند.
علی‌یار ارشدی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، شرکت مخابرات به وظایف خود عمل نکرده و حقوق مصرف‌کننده را ضایع می‌کند که ریشه‌ی این امر هم به چندین سال پیش بازمی‌گردد؛ زمانی که آمدند و قراردادهای مربوط به ایجاد و گسترش شبکه تلفن همراه را ببندند، متاسفانه آینده‌نگری نشد. در حال حاضر در دنیا وقتی که شبکه تلفن همراه وارد می‌شود حداقل طی سه سال کل کشور را پوشش داده و به روز می‌شود.
وی تصریح کرد: در ایران حدود 12 سال است که تلفن همراه آمده است، اما هنوز مردم باید ثبت‌نام کرده و دو برابر قیمت دولتی را پرداخت کنند که این به ضعف مدیریت در دستگاه‌های ذی‌ربط مربوط می‌شود.
این حقوقدان ادامه داد: ما در این مسائل بحث حقوق شهروندی را هم مبتذل می‌کنیم. مبنای حقوق شهروندی بر این قرار گرفته که هر شهروندی حق پرسشگری نسبت به تمام موضوعات و مسائلی که زندگی فردی و اجتماعی او را تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌دهد، داشته و هیچ ترسی نسبت به مخاطره افتادن منافع فردی و اجتماعی خود نداشته باشد.
ارشدی در پایان درباره‌ی نقش دادستانی برای احقاق حقوق مردم در زمینه‌ی اختلالات تلفن‌های همراه، خاطرنشان کرد: مدعی‌العموم حافظ منافع اجتماع است. این یک اصل است که هرکجا حقوق اجتماع در معرض تضییع قرار می‌گیرد، دادستان از جمله وظایفش این است که راسا وارد شده و از حقوق جامعه دفاع کند.‌ دادستان مدعی‌العموم و مدافع منافع جامعه بوده و مکلف است که برای حفاظت از منافع جامعه وارد عمل شود.

  • ۸۴/۱۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">