ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 ۲۹ کشور غربی در بیانیه ای مشترک از بلاروس خواستند تا به قطع اینترنت پایان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه ای مشترک که از سوی ۲۵ کشور اتحادیه اروپا به همراه ژاپن، استرالیا، آمریکا و کانادا منتشر شده، آنها از دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خواسته اند تا دست از قطعی اینترنت و مسدود کردن یا فیلتر سایت ها بردارد و به الزامات حقوق بشر بین المللی در این کشور احترام بگذارد.
در این بیانیه مشترک همچنین آمده است: ما به عنوان امضا کنندگان این بیانیه به شدت گزارش های اخیر درباره قطع نسبی یا کامل اینترنت در بلاروس و مسدود سازی سایت ها و فیلتر آنها را از سوی دولت این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت محکوم می کنیم.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: قطع اینترنت، مسدود سازی یا فیلتر خدمات و سایت ها یک محدود سازی غیرقابل توجیه در حق برگزاری تجمعات صلح طلبانه و آزادی اجتماعات و بیان به ویژه در زمانی است که مردم با فقدان عدالت و شفافیت روبرو هستند.
دولت بلاروس در کنار اقدامات محدودسازی و ارعاب کاندیدای اپوزیسیون و دستگیری های گسترده و بازداشت اعضای جامعه مدنی، اقدام به محدود سازی دسترسی به فضای مجازی شامل رسانه های اجتماعی کرده است.
این کشورها در بیانیه خود همچنین آورده اند: ما به حمایت از مردم بلاروس ادامه می دهیم.
در پی پیروزی مجدد لوکاشنکو در این انتخابات که به گفته اپوزیسیون و کشورهای غربی با تقلب همراه بود، اعتراضات گسترده ای شکل گرفت و معترضان خواستار برکناری رئیس جمهوری و برگزاری انتخابات جدید شدند.
رهبر اپوزیسیون نیز از بلاروس گریخت و اکنون در لیتوانی به سر می برد.

  • ۹۹/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">