ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درگیری فیس‌بوک با دولت برزیل

| دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

پس از صدور حکم دادگاهی در برزیل، فیس بوک ده‌ها حساب منتشر کننده اخبار دروغ را در این کشور مسدود کرد.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، حساب های مسدود شده برزیلی در فیس بوک به طور عمده متعلق به نزدیکان و دوستان رئیس جمهور تندرو و راستگرای این کشور هستند.

از جمله حساب هایی که به دستور دادگاه برزیل مسدود شده اند می توان به حساب های لوسیانو هنگ سرمایه دار مشهور این کشور و روبرتو جفرسون رهبر یک حزب سیاسی مشهور حامی رئیس جمهور برزیل اشاره کرد. این افراد به دروغ پراکنی متهم شده اند.

فیس بوک همچنین به علت عدم تبعیت اولیه از حکم دادگاه برزیلی مجبور به پرداخت جریمه ای معادل با ۳۶۸ هزار دلار شده است. این شرکت بابت هر روز تاخیر در اجرای این حکم نیز باید بیش از ۱۹ هزار دلار به دادگاه پرداخت کند.

فیس بوک در واکنش به این جریمه تقاضای فرجام خواهی کرده و آن را با آزادی بیان در تعارض دانسته است. این شرکت تنها زمانی جریمه و حکم دادگاه برزیلی را جدی گرفت که یکی از کارمندانش با تهدید تعقیب جنایی مواجه شد. پیش از این توئیتر هم به دلایلی مشابه موظف به مسدود کردن ۱۶ حساب کاربری برزیلی شده بود.

  • ۹۹/۰۵/۱۳

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">