ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضامنی درباره اخذ عوارض از تاکسی‌های اینترنتی از سوی شهرداری تهران و آخرین وضعیت دستورالعمل این تاکسی‌ها توضیحاتی داد.

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسرانی کشوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و تصمیم شهرداری تهران برای  اخذ عوارض ۲ تا ۵ درصدی از این تاکسی‌ها، گفت: هر کسب و کاری در پایتخت در حال استفاده از خدمات و زیرساخت‌های شهری است و طبق قانون باید عوارض آن را پرداخت کند، چراکه بخشی از درآمد شهرداری‌ها از این بخش تأمین می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری با اشاره به اینکه عوارض اخذ شده برای توسعه شهر تهران استفاده می‌شود، گفت: کلیه مشاغل مشمول اخذ عوارض می‌شوند و این اقدامی معمول است.

ضامنی در پاسخ به این سوال که تعیین میزان عوارض دریافتی  با چه دستورالعملی محاسبه می‌شود؟ تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف کسب و کار جدول عوارض وجود دارد که هر ساله از سوی شورای شهر و بخشنامه بودجه وزارت کشور ابلاغ می‌شود و شهرداری این اختیار را دارد نسبت به حد عوارض تعیین شده در بخشنامه درصدی کمتر را اخذ کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی که در هیئت دولت در حال بررسی است، گفت: تاکسی‌های اینترنتی مزایا و معایبی دارند که اگر در چارچوب و اصول مصوب حرکت کنند، آسیبی به پایتخت وارد نمی‌کنند.

او با تأکید بر اینکه تمام مشاغل در پایتخت باید از قوانین بالادستی خود پیروی کنند، افزود: تاکسی‌های اینترنتی نیز باید به همین شکل عمل کنند، به عنوان مثال تأیید صلاحیت راننده بخشی از مواردی است که باید طبق دستورالعمل بررسی و انجام شود و اگر طبق همین اصل حرکت و نگرش‌ها درباره فعالیت و قوانین موجود این حوزه اصلاح شود، به طور حتم تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند مفید باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">