ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی آزمایشی روبل دیجیتال در سال جاری

| يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته دومای روسیه اعلام کرد آزمایش روبل دیجیتال در اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و احتمالاً برای نقل و انتقال‌های داخلی طی دو تا سه سال آینده کاربرد خواهد داشت.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رئیس کمیته دومای روسیه اعلام کرد اولین نمونه از شکل جدید ارز ملی روسیه یعنی روبل دیجیتال تا چند ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

 وی طی مصاحبه‌ای با راشاتودی گفت:«روبل دیجیتال در حال حاضر بالاترین شکل پول است»  و اضافه کرد بانک مرکزی قرار است نقشه راه توسعه این ارز دیجیتال را به زودی منتشر کند و نمونه اولیه آن تا پاییز آماده می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه از این ارز دیجیتال احتمالاً برای نقل و انتقال‌های داخلی طی دو تا سه سال آینده استفاده می شود، گفت:«آزمایش‌های این ارز دیجیتال در اواخر 2021 یا اوایل 2022 آغاز می‌شود».

 مفهوم روبل دیجیتال در اکتبر 2020 توسط مقامات این کشور اعلام شد. این شکل جدید از پول به همراه روبل نقدی و غیرنقدی وجود خواهد داشت. بر خلاف ارزهای مجازی مثل بیت کوین، روبل دیجیتال مخاطرات کمتری دارد چون توسط بانک مرکزی منتشر شده و پشتوانه آن پول سنتی است.

 رئیس بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه اعلام کرد در مورد راه‌اندازی روبل دیجیتال با جامعه بانکداری مشورت کرده است و قول داد تا فصل تابستان مفهوم دقیق‌تری از آن را ارائه می‌دهد. پس از آن، این طرح مورد مذاکرات بیشتری با عموم مردم، شرکت‌کنندگان بازار و بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

  • ۰۰/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">