ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، از راه اندازی سامانه اولویت بندی و کنترل و نظارت پروژه های شهری خبر داد.

محمدعلی کرونی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پس از آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر تهران، شکل گیری فعالیت های تخصصی کمیسیون در کارگروه های مربوطه نیز انجام پذیرفت گفت: این فعالیت ها در قالب جلسات تخصصی با معاونت های شهرداری، مناطق و سازمانهای مرتبط در زمنیه عمران و حمل و نقل پیگیری شد و پس از مدت کوتاهی، طرح پایش پروژه های شهری تهران در مناطق و معاونت های فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک کلید خورد.

وی ادامه داد: در طی اجرای دور اول این طرح، تمامی پروژه های کلان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مورد بازدید کارگروه تخصصی کمیسیون قرار گرفت و پس از بررسی نتایج و گزار شات حاصله، نظر بر شکل دهی و راه اندازی سامانه ای جامع، جهت مدیریت، کنترل و نظارت بر روند اجرایی پروژه ها و همچنین تشخیص اولویت بندی در تخصیص اعتبارات، در سطوح مدیریتی، قرار گرفت.

کرونی با اشاره به جزییات راه اندازی این سامانه، گفت: اقدامات اولیه جهت تدوین شاخص های پروژه های اولویت دار انجام شد و در نهایت اطلاعات مرتبط با پروژه های دارای شاخص به دست آمده  در عناوین تعریف شده، جمع آورین و تدوین شد. اقدامات مورد نیاز جهت اجرایی شدن سامانه انجام و فاز اولیه آن در مهر ۹۷ آغاز بکار کرده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: هدف اولیه بر این بوده است که با ادامه روند بازدید و نظارت بر پروژه های اولویت دار شهر تهران، به مرور اطلاعات ارائه شده تدقیق، و در جهت اولویت دهی تکمیل و بهره برداری آنها، مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته کرونی، ارزیابی اولیه انجام گرفته از اطلاعات گردآوری شده مربوط به پروژه های دارای اولویت، نشان از وجود ۸۸ پروژه اولویت دار در مناطق  بیست و دوگانه و ۱۹ پروژه اولویت دار ذیل معاونت فنی و عمرانی است. همچنین در بسیاری از پروژه هایی که درصد پیشرفت بالایی دارند، اعتبار مصوب در سال ۹۷، در جهت تکمیل پروژه کفایت نمی کند. از این رو پیشنهاد می شود با بهره بردن از اطلاعات مربوط به پروژه های اولویت دار در راستای بهینه سازی عملکرد مدیریت شهری در حوزه فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک، تخصیص اعتبارات اولویت بندی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">