ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی 1700 مدرسه مجازی در کشور

| سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: حدود یک هزار و ۷۲۲ مدرسه مجازی در کشور وجود دارد که ۷ هزار نفر در قالب ۲۶۳ هزار ساعت آموزشی را در این مدارس مجازی سپری کرده‌اند.

حمید علیان‌نژاد در سمینار منطقه‌ای کارشناسان معماری ادارات کل نوسازی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، گیلان و اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه حدود یک هزار و  722 مدرسه مجازی در کشور تشکیل شده است که 7 هزار نفر در قالب 263 هزار ساعت آموزشی در این مدارس درس خوانده و گواهی آموزشی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: امروزه باید به بحث آموزش مجازی توجه ویژه‌ای شود چرا که در حال حاضر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گستردگی ویژه‌ای در میان دانش‌آموزان و جوانان کشور پیدا کرده است.

وی افزود: باید شبکه‌های آموزشی و تربیت را باهم داشته باشیم و از آموزش‌های شنیداری و تصویری نیز بهره‌مند شویم چرا که اگر در فضای مجازی کنترل نداشته باشیم نمی‌توان دانش‌آموزان را هدایت و در عملکرد ‌آن‌ها نظارت داشت و نیاز است تا برای فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات اقدامات مناسبی انجام دهیم.

به گزارش تسنیم علیان‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه در نظام آموزش درسی نخستین زیرنظامی که تحقق پیدا کرده است زیرنظام برنامه درسی بوده و اجرای این مصوبه نظام برنامه درسی را با تحقق روبه‌رو کرده است.

وی در مورد معماری مدارس نیز گفت: چگونگی معماری مدارس در زمان ساخت باید مورد توجه باشد چرا که معماری مدارس در نگاه نخست بسیار برای مخاطبان تاثیرگذار بوده و اگر این معماری درست باشد ساختمان و محیط مدرسه برای آموزش و یادگیری دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">