ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران از انجام رتبه‌بندی الکترونیکی دانشگاه‌ها در ۲ هفته آینده خبر داد.

علی اکبر صفوی درباره رتبه بندی الکترونیکی دانشگاه ها، افزود: در تمام دنیا مجموعه ها یا نهادهایی با عنوان تضمین کیفیت وجود دارند و سازمان های دولتی یا غیردولتی از آنها برای بهبود کیفیت درخواست ارزیابی می کنند. در ایران، متخصص ترین و با تجربه ترین مجموعه علمی و به نحوی غیردولتی، انجمن یادگیری الکترونیکی ایران است.

رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران در ادامه گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال یکی از مراکز خارج از بدنه خود به منظور دسته بندی یا تعریف کردن دانشگاه ها است که با توجه به جایگاه و قدمت انجمن یادگیری الکترونیکی ایران، معاونت آموزشی وزارت علوم از این انجمن درخواست کرد، مسوولیت انجام یک سری بررسی کارشناسی تخصصی در مورد شاخص های سرویس دهی و کیفیت فعالیت را به عنوان یک مجموعه خارج از وزارت علوم بر عهده گیرد.

صفوی ادامه داد: مجموعه ای از شاخص ها، فرایندهای اجرایی و برنامه ریزی برای این اقدام در انجمن یادگیری الکترونیکی ایران در اختیار است و برای رتبه بندی الکترونیکی دانشگاه ها اعلام آمادگی کرده ایم.

وی درباره نحوه رتبه بندی الکترونیکی دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: وضعیت دانشگاه هایی که برای این رتبه بندی داوطلب هستند بر اساس فرایند و روند تعریف شده در انجمن بررسی می شود و اطلاعات محرمانه در اختیار خودشان و وزارت علوم قرار می گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز اظهار داشت: این موضوع باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشگاه ها می شود و وزارت علوم بر حسب این بررسی ها، نسبت به تصمیم های حمایتی یا توسعه ای به عنوان یکی از ابزارهای اطلاعاتی استفاده می کند.

رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران زمان آغاز این رتبه بندی را اعلام کرد و گفت: در یکی دو هفته آینده، اسامی دانشگاه های داوطلب بعد از رتبه بندی، اعلام می شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم بخشی از هزینه اولیه این رتبه بندی را بر عهده گرفته است، افزود: این کاندیداها از دانشگاه های تمام الکترونیک کشور یا دانشگاه های بزرگ هستند.

به گزارش ایرنا،‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، دانشگاه ها از اسفندماه سال ۹۸ شیوه آموزش الکترونیکی را برای ادامه سال تحصیلی در پیش گرفتند. علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز خبر از رتبه بندی الکترونیکی دانشگاه ها به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها خبر داد.

  • ۹۹/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">