ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منابع خبری آلمان از کشف رد پای روسیه در حمله سایبری به یک بیمارستان خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت؛ تحقیقات درباره یک حمله سایبری به بیمارستانی در دوسلدورف که مانع از پذیرش یک بیمار و مرگ وی شد، نشان داد که هکر‌های روس پشت این حمله بوده اند.
این حمله سایبری که شب نهم سپتامبر روی داد بخش فوریت‌های درمانی بیمارستان دوسلدورف را مختل کرد. این اتفاق موجب شد یک زن هفتاد و هشت ساله که به شدت بیمار بود مجبور شود با یک ساعت تاخیر در شهری دورتر بستری شود، اما این بیمار در نهایت جان باخت.
گر چه مشخص نیست که تاخیر در بستری شدن این بیمار موجب مرگ وی شده است، اما دادستانی شهر کلن تحقیقاتی را درباره قتل غیرعمد در این قضیه آغاز کرده است.
بازرسان آلمانی می‌گویند در تحقیقات خود رد پای یک گروه هکر‌های روس را کشف کرده اند که با این کار باجگیری می‌کنند. اما این هکر‌ها که ظاهرا از روسیه حملات خود را طراحی می‌کنند، پس از آن که متوجه شدند فعالیت‌های بیمارستان مختل شده است از ادامه کار و باج خواهی صرفنظر کردند و داده‌هایی را که تحت کنترل خود گرفته بودند، آزاد کردند.
مسئولان قضایی آلمان می‌گویند هکر‌ها احتمالا قصد داشتند دانشگاه دوسلدورف را هدف قرار دهند نه بیمارستان آن را.

  • ۹۹/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">