ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشته‌های جدید ICT در راهند

| يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

رشته‌ها و گرایش‌‏های جدید در حوزه‌های امنیت شبکه به فناوری اطلاعات، مخابرات نوری، مخابرات سیار، پست و پست بانک تدوین شده است.

به گزارش ایلنا، دکتر کمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهارداشت: شش کارگروه، برای بررسی و تدوین رشته و گرایش‌های جدید در حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی دفتر آموزش و پژوهش تشکیل شده بود.

وی، افزود: این کارگروه‌ها تلاش‌ خود را از شهریورماه سال جاری و با کمک اساتید دانشگاه‌ها آغاز کردند و بعد از پنج ماه رشته‌ها و گرایش‌های جدید تعریف شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ارایه کردند.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: تدوین و پیشنهاد این رشته‌ها در راستای همکاری سازنده با وزارت علوم و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای بخش ICT صورت گرفته است.

دکتر محامدپور، در خصوص رشته‌های تدوین شده، گفت: این رشته‌ها در سه مقطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد و در حوزه‌های امنیت شبکه، فناوری اطلاعات، مخابرات نوری، مخابرات سیار، پست و پست بانک تهیه و تدوین شده است.

وی، اظهار داشت: MBA، حقوق جزاء، حقوق مدنی و حقوق بین الملل با گرایش فناوری اطلاعات از جمله رشته‌های پیشنهادی است که در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محامدپور، ادامه داد: از جمله رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی تعریف شده است می‌توان به مدیریت دولتی، مدیریت مالی و مدیریت صنعتی با گرایش فناوری اطلاعات اشاره کرد.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: رشته‌ها و گرایش‌های پیشنهادی تدوین شده برای اعلام نظر نهایی به وزارت علوم ارایه شده است.

  • ۸۵/۱۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">