ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از ایمیل ملی جدید

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

پست الکترونیکی (ایمیل) احراز شده بومی با هدف ایجاد راهی ارتباطی برای تعاملات دستگاههای دولتی و مردم، راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام ولی زاده معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آنلاین رونمایی از «پست الکترونیکی احراز شده بومی» برای ارتباط با دولت الکترونیکی گفت: یکی از کانال‌هایی که در سامانه پیام ایران به عنوان کانالی برای ارتباط مردم با دولت در نظر گرفته شده بحث ایمیل است.

وی ادامه داد: پیش از این ایمیل «ایران» به عنوان کانال ارتباطی مردم با دولت در نظر گرفته شده بود که توسعه نیافت اما هم اکنون با تغییرات انجام شده، یک ایمیل احراز هویت شده را نام mail.ir به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده ایم.

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه این ایمیل داخلی از طریق کد ملی و اطلاعات موبایل و اطلاعات هویتی ثبت احوال قابل احراز و شناسایی است، افزود: به این ترتیب دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات دولت الکترونیک، تنها با وارد کردن کد ملی فرد و بدون نیاز به نام کاربری وی، می‌توانند موضوعات مورد نظر خود را به کارتابل کاربر، ایمیل کنند.

ولی زاده با تاکید بر اینکه ایمیل بومی با سامانه «پیام ایران» که چند روز پیش راه اندازی شد، به صورت متمرکز فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در این طرح بستر خدمتی فراهم شده که هر شهروند ایرانی بتواند یک ایمیل رسمی احراز هویت شده، داشته باشد. این ایمیل برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قابل ارائه است و اشخاص حقوقی نیز با شناسه ملی احراز می‌شوند.

وی گفت: برای ۸۱ دستگاه اجرایی نیز یک ایمیل دستگاهی ایجاد کرده ایم که شهروندان می‌توانند از داخل پست الکترونیکی بومی خود و با جستجوی نام دستگاه به دستگاه‌های مربوطه ایمیل ارسال کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">