ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دو سناتور آمریکایی با ارسال نامه ای به فیس بوک از او درباره اقداماتی سوال کرده اند که برای محافظت از کودکان در اپلیکیشن «مسنجر کیدز» شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد سناتورهای آمریکایی دوباره درباره فعالیت های فیس بوک نگران هستند. این بار نگرانی آنها مربوط به اختلالی است که اجازه می دهد هزاران کودک به گروه های چت با کاربران تایید نشده بپیوندند.

درهمین راستا سناتور «اداور مارکی» و «ریچارد بلومنتال»  نامه ای به مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی این شرکت فرستاده اند. آنها طی نامه ای از فیس بوک پرسیده اند آیا اقدامات کافی برای محافظت از کودکان در فضای آنلاین انجام داده است یا خیر.

ماه گذشته گزارشی در وب سایت ورج نشان داد یک اختلال در طراحی اپلیکیشن پیام رسان فیس بوک برای کودکان( مسنجر کیدز) وجود دارد. در این برنامه کودکان با اجازه از والدین می توانند با کاربران دیگر چت کنند. اما یک حفره امنیتی  به کاربران تاییدشده اجازه می دهد کودکان را به چت گروه هایی دعوت کنند که در آنجا کاربرانی حضور دارند که والدین آنها را تایید نکرده اند. 

 فیس بوک در واکنش به این خبر، حفره امنیتی را به والدین هشدار داد و چت های گروهایی که از طریق این حفره ایجاد شده بودند را تعطیل کرد.

اکنون دو سناتور آمریکایی می خواهند بدانند  فیس بوک  چه مدت زمانی از وجود این حفره  باخبر بوده است و آیا تمام والدین دراین باره هشدار دریافت کرده اند یا خیر. همچنین آنها درباره اقدامات آتی فیس بوک برای جلوگیری از ایجاد حفره هایی مشابه در آینده  سوالاتی پرسیده اند.

اپلیکیشن مسنجر کیدز  برای کاربران ۶تا ۱۲ ساله طراحی شده و برهمین اساس باید قوانین «حفاظت آنلاین از کودکان  در اپلیکیشن ها»(COPRA) را رعایت کند.

هنوز مشخص نیست این حفره قانون COPRA  را نقض می کند یا خیر اما کارشناسان امنیتی در این باره شکایتی در کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تنظیم کرده اند.

طبق این شکایت اپلیکیشن مسنجر کیدز اطلاعات شخصی کودکان را بدون دریافت رضایت واضح از آنان جمع آوری می کند.

  • ۹۸/۰۵/۱۶

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">