ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سندی از پیشرفت 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات نیست

| چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت تا این لحظه سندی برای اثبات ادعای خود مبنی بر پیشرفت 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات ارائه نکرده است و تنها آقای آذری جهرمی بر این ادعا اصرار دارند.
مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه دانا؛ با اشاره به برنامه های کمیته فناوری اطلاعات در این کمیسیون گفت: اولویت اول این کمیته شفافیت مالی است که به عنوان یک طرح بلند مدت به طور جدی در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی دیگر از اولویت های نظارتی کمیسیون صنایع عنوان کرد: دولت مدعی است که تا این لحظه 80 درصد از شبکه ملی اطلاعات را به انجام رسانده است درحالی اعضای کمیسیون صنایع بر این باورند که براساس مستندات موجود تنها 40 درصد از شبکه ملی اطلاعات عملیاتی شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه برای اتمام این طرح که مورد تاکید و ابلاغیه مقام معظم رهبری است عقب ماندگی زیادی وجود دارد افزود: چندین جلسه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کردیم ولی به دلیل شیوع کرونا در جلسه کمیسیون حاضر نشدند.

طاهری تصریح کرد: دولت تا این لحظه سندی برای اثبات ادعای خود مبنی بر پیشرفت 80 درصدی شبکه ملی اطلاعات ارائه نکرده است و تنها آقای آذری جهرمی بر این ادعا اصرار دارند.

وی گفت: البته این ادعا بستگی به نحوه در نظر گرفتن تکالیف وزارتخانه در تحقق این امر دارد. ممکن است دولت بخشی از کار زیرساخت را در نظر گرفته و عنوان می کند که 80 درصد از کار به اتمام رسیده است اما عدد و ارقام موجود نشان می دهد نه تنها میزان پیشرفت کار کمتر از این ادعاست بلکه پیشرفت کار نیز به کندی در حال انجام است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: براساس مستنداتی که در اختیار داریم پیشرفت کار بسیار کمتر از ادعای دولت است.

طاهری خاطرنشان کرد: اولویت نظارتی کمیسیون صنایع مسئله شبکه ملی اطلاعات است که برای تحقق آن ابتدا سوال می کنیم از وزیر و مسئولان مربوطه در صورتی که کمیسیون از توضیحات قانع نشود از ابزار نظارتی دیگر استفاده خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">