ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرایط دریافت مجوز ISDP اعلام شد

| يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل صدور پروانه‌ی خدمات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا کنون 23 شرکت درخواست خود را برای صدور پروانه‌ی ISDP به سازمان ارسال کردند و در حال حاضر می‌توان گفت محدودیتی از لحاظ تعداد و زمان برای ارایه‌ی درخواست‌ها وجود ندارد.

علی ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شرکت‌های ISP که از سازمان تنظیم مقررات پروانه‌ی فعالیت داشتند، می‌توانند مشروط به عدم درخواست برای افزایش پهنای باند فعلی تا زمان اتمام مهلت قراردادشان به فعالیت خود ادامه دهند و پس از آن برای تمدید اعتبار باید درخواست خود را به سازمان ارایه دهند.

وی گفت: شرکت‌های ISP که مجوز خود را به از غیر سازمان دریافت کرده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت داشتند تا درخواست‌های خود را ارایه دهند؛ تعداد شرکت‌هایی که پروانه‌ی سازمان را دارند و معتبر محسوب می‌شوند 850 شرکت است.

او در ادامه با اشاره به شرکت‌های ICP که تقریبا 35 شرکت هستند، گفت: اخیرا سازمان نامه‌ای به این گونه شرکت‌ها ارسال کرده که آن‌ها تا آخر تیرماه فرصت دارند که نسبت به گرفتن مجوز ISP و ISDP - شرکت‌هایی که می‌توانند علاوه بر وظیفه‌ی اصلی خود و توزیع اینترنت به ISP‌ها به کاربران نهایی نیز خدمات ارایه دهند - اقدام کنند.

وی یادآور شد: برای گرفتن مجوز ISDP، ضمانت‌نامه و حداقل پهنای باندی نیاز است که این حداقل برای استان‌های بزرگ، متوسط و کوچک به ترتیب 50، 30 و10 مگابایت است که این‌ میزان‌ها تحت بازنگری است و به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت.

مدیر کل صدور پروانه‌ی خدمات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات در پایان گفت: بهره‌برداران نهایی نیز تا آخر تیرماه مهلت دارند که ارتباطات خود را از مخابرات قطع کرده و از شرکت‌های خصوصی پهنای باند دریافت کنند اما در این میان مراکز تحقیقاتی، علمی و آموزشی مستثنی هستند و می‌توانند از مخابرات پهنای باند بگیرند که این موضوع بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

  • ۸۶/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">