ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شما فشار رو به من نشان بده اول!

| پنجشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

هفته گذشته من جیگرم برای وزیر ارشاد کباب شد. حالا بگو چرا؟ همش به خاطر وزیر ارتباطات بود. ماجرا از جایی شروع شد که فردای روز انتخابات که نه اینترنت قطع شد نه موبایل‌ها نه تلگرام و این چیزا، وزیر ارتباطات گفت، ما (یعنی دولت) جلوی فشارها رو گرفتیم و نذاشتیم اینترنت رو قطع کنن.

آقای وزیر ارتباطات 5 بار دیگه هم اینو هر جا رسید گفت. خلاصه اینقدر گفت و گفت و گفت که تو رسانه‌ها دیگه نوشتن واعظی مچکریم و تو قهرمان انتخاباتی و از این چیزای خوب خوب.

از اونطرف وزیر ارشاد هم دید مثل این که جواب می‌ده. اونم شروع کرد به گفتن این که بله ما وزرا بودیم که جلوی بستن اینترنت ایستادیم و اگه ما نبودیم نمی‌شد و از این حرفا.

آقا این بنده خدا یک کلام اینو گفت، اوه اوه، از فرداش از در و دیوار دیگه کم مونده بود تکذیبیه بیاد. چراغ اول تکذیب رو دبیر کمیته فیلترینگ روشن کرد و گفت: این حرفا چیه؟ کدوم فشار؟ آقای وزیر ارشاد این حرفا چیه می‌زنید شما و آخر سرم گفت همش جوسازی هست.

هنوز نصف روز از حرفای دبیر کمیته فیلترینگ نگذشته بود که نوبت دبیر شورای‌عالی فضای مجازی رسید. اونم به کل هر گونه فشار برای قطع اینترنت رو تکذیب کرد و گفت، هیچ جلسه‌ای برای مسدود سازی اینترنت در ایام انتخابات نداشتیم. البته ناگفته نماند دبیر شورا هم اینو یه جورایی در پاسخ به حرفای وزیر ارشاد گفت!

حالا داشته باشید این وسط هیچکس کاری به وزیر ارتباطات اصلا نداشت. خلاصه هنوز نصف روز از حرفای دبیر شورای‌عالی فضای مجازی نگذشته بود که نوبت رییس پلیس فتا شد که ایشون هم تو یه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگارا در خصوص حرفای وزیر ارشاد گفت: هیچ فشاری برای بستن اینترنت نبود!

از اون به بعد هم دیگه وزیر ارشاد هیچی نگفت. خلاصه این وسط معلوم نشد چی شد که وزیر ارتباطات قهرمان شد و وزیر ارشاد هم که همون حرفای وزیر ارتباطات رو زده بود، بارها تکذیب شد!!

من از این موضوع چند تا چیز فهمیدم. اول این که وزیر ارتباطات وقتی بگه فشار بوده خیلی فرق داره با وزیر ارشاد که بگه فشار بوده. دوم این که انگار حرفای وزیر ارشاد بیشتر از وزیر ارتباطات دیده و خونده می‌شه! سومین احتمال اینه که انگار روی وزیر ارشاد حساسیت بیشتره تا وزیر ارتباطات. چهارم اینکه من اصلا نفهمیدم این فشاره که هر دو وزیر راجع بهش حرف زدن پس از کدوم ناحیه بوده؟

کمیته فیلترینگ و شورای‌عالی فضای مجازی و پلیس فتا همه گفتن، فشاری در کار نبوده. خلاصه تهش یاد اون بنده خدایی افتادم که یه زمانی خیلی معروف شد تو اینترنت و می‌گفت شما شهرداری رو به من نشان بده اول. حالا منم برام همین سوال پیش اومده که شما فشار رو به من نشان بده اول، تا ما هم بدونیم کدوم فشار از ناحیه کی بوده که حال دفع شد و اینترنت بر قرار موند. من دیگه حرفی ندارم. پیشاپیش هم سال نو مبارک!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">