ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی 9 مزرعه بیت‌کوین در تهران

| يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهر تهران با اشاره به اینکه برق 15 دستگاه ملی بعد از دادن هشدار قطع شد، گفت: 9 واحد مجموعه تولید بیت‌کوین در تهران شناسایی شد که بزرگ‌ترین آن 2500 واحد بود که باری حدود 7 مگاوات را مصرف می‌کرد.

 

به گزارش فارس، حسین صبوری در حاشیه همایش آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان (روشنا) در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید قرار بود برق مشترکان پرمصرف دولتی در تهران قطع شود آیا این برنامه اجرایی شد یا خیر، گفت: علی‌رغم اخطارها و طبق دستورات ابلاغی نسبت به قطع برق 15 دستگاه ملی اقدام شد که البته این برنامه بعد از دادن هشدار انجام شد و این اقدام قطع برق با همکاری استانداری صورت گرفت.

 

* شناسایی مزرعه بیت‌کوین با مصرف 7 مگاوات

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تهران مزرعه تولید بیت‌کوین شناسایی شده است یا خیر، گفت: در حوزه تهران بزرگ حدود 9 واحد مجموعه بیت‌کوین شناسایی شد که بزرگترین آن 2500 واحد بود که باری حدود 7 مگاوات را مصرف می‌کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهر تهران در خصوص رونمایی از طرح «روشنا» گفت: امروز با ابتکار وزارت نیرو و مشاور بانوان وزارت نیرو و شرکت توزیع برق از طرح «روشنا» رونمایی شد قرار است این طرح در کل کشور هم اجرایی شود.

 

* مصرف 40 درصد برق تهران در بخش خانگی

صبوری ادامه داد: در شهر تهران حدود 40 درصد برق مصرفی توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود بنابراین بانوان می‌توانند به عنوان مدیران خانواده در راستای آموزش و نهادینه کردن مدیریت مصرف در میان اعضای خانواده نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه طرح «روشنا» به صورت پایلوت در تهران اجرا و قرار است در سراسر کشور نیز اجرایی شود، گفت: آموزش‌ مدیریت مصرف در تهران به صورت پراکنده از طریق NGO ها و سمن‌ها در محله‌ها می‌تواند توسط بانوان به اقشار مورد هدف آموزش داده شود.

 

* 250 مگاوات صرفه‌جویی شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهر تهران در پاسخ به این سؤال که متوسط رشد مصرف در تهران چقدر است، گفت: متوسط رشد پیک مصرف برق در تهران در 7 سال گذشته 3.5 درصد بوده است که در سال گذشته پیش‌بینی می‌شد پیک مصرف به 4800 مگاوات برسد. بنابراین با همکاری مردم و دستگاه‌های دولتی پیک مصرف تنها یک درصد رشد داشت. 

صبوری ادامه داد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شد پیک مصرف به 5 هزار مگاوات برسد که با مدیریت مصرف برق توانستیم پیک مصرف را به 4660 مگاوات برسانیم. 

وی خاطرنشان کرد: تا امروز توانسته‌ایم 250 مگاوات برق صرفه‌جویی داشته باشیم. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهر تهران ادامه داد: سال گذشته با پیشنهاد وزارت نیرو برای تغییر ساعات اداری موافقت شد اما امسال چون دستگاه‌های ملی به دلیل مراجعات مردم با مشکلاتی مواجه می‌شدند صلاحدید وزارت نیرو و وزارت کشور بر این شد که امسال تغییر ساعات اداری رخ ندهد.

 

* هزار دستگاه دولتی به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

صبوری ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت دستگاه‌های دولتی باید 10 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند و سیستم‌های سرمایشی خود را در 25 درجه قرار دهند بنابراین اگر این دو اقدام و تأمین برق از طریق ژنراتورهای خودتأمین صورت بگیرد دستگاه‌های دولتی می‌توانند مدیریت مصرف را انجام دهند. 

به گفته وی، در هدف‌گذاری که صورت گرفته قرار شده هزار دستگاه دولتی و بانکی به کنتورهای هوشمند مجهز شوند تا با مراجعه 250 اکیپ از شرکت توزیع برق برنامه نصب این کنتورها عملیاتی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">