ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت 9 میلیارد دلاری اوراکل علیه گوگل

| دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

نبرد حقوقی گوگل و اوراکل یک بار دیگر آغاز شده است و این بار اوراکل به جرم استفاده بدون مجوز از جاوا در اندروید ادعایی 9.3 میلیارد دلاری را بر ضد گوگل مطرح کرده است.

به گزارش فارس به نقل از اینفرس، اوراکل بعد از خرید شرکت سان مالک تمامی نرم افزارهای تولیدی آن از جمله جاوا شده و معتقد است گوگل بدون کسب اجازه از برخی امکانات و اجزای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است.

اوراکل قبلا هم گوگل را به استفاده از بخش هایی از جاوا بدون پرداخت حق امتیاز به این شرکت متهم کرده بود. دادگاه در سال 2012 به این موضوع رسیدگی کرد، اما نتوانست در مورد آن به نتیجه قطعی برسد.

سیستم عامل آندروید گوگل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های همراه است و در سه ماهه چهارم سال 2015 سهم 80.7 درصدی از این بازار را در اختیار داشته است و هرگونه محدودیت در توزیع آن برای گوگل خساراتی سهمگین به همراه می آورد. زیرا هزاران برنامه جانبی سازگار با آندروید برای گوشی ها و تبلت ها عرضه می شود و گوگل بخشی از درآمد حاصل از فروش برنامه های مذکور را به جیب می زند.

به نظر می رسد هدف اصلی اوراکل از طرح این شکایت به دست آوردن سهمی از درآمد مذکور است. خسارتی که اوراکل این بار از گوگل طلب کرده ده برابر بیشتر از رقم درخواستی قبلی آن است. خود اوراکل هم اعلام کرده که 8.8 میلیارد دلار از خسارت ادعایی این شرکت مربوط به سودی است که گوگل از طریق توزیع آندروید در طول سال های گذشته به دست آورده است.

  • ۹۵/۰۱/۱۶

اوراکل

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">