ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران از پیش بینی صادارت 100 میلیون دلاری نرم افزارتا پایان سال جاری خبرداد.

'محمد رضا طلایی' با اعلام این مطلب افزود: ‌جمع آوری اطلاعات و آمار رسمی نرم افزارهای کشور که مورد تایید سازمان توسعه کشور است، از سال 83 با رقم صادرات 230 هزار دلار آغاز شد و این رقم در پایان سال 88 به 75 میلیون دلار صادرات در سال رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران اظهار داشت: در 9 ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر 80 میلیون دلار صادرات نرم افزار درکشور صورت گرفته است.

وی افزود: با وجود مشکلات بسیار در زمینه فعالیت و صدور محصولات و کالاهای خود به سایر کشور ها در این دوره بارها به عنوان صادر کننده نمونه در کشور انتخاب شدیم.

طلایی مواردی مانند معافیت مالیاتی و عدم توانایی شرکت‌های داخلی برای حضور در برخی نمایشگاه‌های خارجی را از جمله مشکلاتی دانست که تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار با آن مواجه اند.

وی گفت: عدم ارزش گذاری محصولات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یکی دیگر از مواردی است که تولید کنندگان و صادرکنندگان نرم افزار کشور با آن روبرو هستند.

  • ۹۰/۱۰/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">