ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرحی برای امنیت بانکداری الکترونیکی

| يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۱ نظر

بنا بر ادعای برخی از مراکز امنیتی، فن آوری های حفاظتی موجود با همیاری کاربران در رعایت ابتدایی ترین اصول حفاظتی، برای ایجاد دسترسی کاملاً امن به خدمات بانکی آنلاین،‌توانایی کافی دارند

با این وجود که امروزه ارائه و دریافت خدمات الکترونیک رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، بسیاری از کاربران اینترنت به علت عدم اطمینان به روش های غیرفیزیکی در نقل و انتقال پول و نیز عدم اعتماد به شرایط امنیتی و مدیریتی خدمات آنلاین از مراجعه به پایگاه های الکترونیکی بانک ها و مؤسسات مالی اعتباری طفره می روند.

بنا بر اعلام شرکت امنیتی Panda Security، با این حال وضعیت فعلی بانکداری آنلاین و نقل و انتقال الکترونیکی پول نشان می دهد که علی رغم افزایش بی وقفه تهدیدات امنیتی علیه کاربران خدمات مالی اعتباری،‌ نگرانی مشتریان بانک ها در خصوص بستر ناامن خدمات آنلاین کاملاً بی مورد است.

بر اساس ادعای این مرکز ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی، دست کم 30 درصد از کل حملات مخرب و نفوذهای اینترنتی با هدف سرقت هویت شخصی کاربران انجام می شوند، اما در بدبینانه ترین شرایط نیز رعایت شگردهای ساده امنیتی و توجه کافی به سطح حفاظتی سیستم های رایانه ای، فعالیت های حساس کاربران اینترنت را به طور کامل امن نگاه می دارد.

پاندا اخیراً اعلام کرده بود که با هدف افزایش مضاعف امنیت در فعالیت های بانکی آنلاین، ‌یک سیستم مستقل حفاظت از هویت شخصی و اطلاعات محرمانه کاربران را طراحی و در نرم افزارهای امنیتی خود بکار گرفته است.

این سیستم اختصاصی دارای مجموعه هایی چون فیلتر ضد حملات Phishing برای کشف صفحات جعلی و مخرب در وب و نیز جلوگیری از انتقال ناخواسته اطلاعات محرمانه به خرابکاران، موتور ضد تروژان های Banker برای کشف و پاکسازی ویروس های ویژه سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرقانونی پول و نیز فن آوری حفاظت از هویت شخصی ست که به کاربران امکان می دهد تا اطلاعات و داده های بسیار حساس و ارزشمندی چون شماره کارت های اعتباری، شماره های تأمین اجتماعی، رمزهای عبور و هر نوع فایل خصوصی را به نحوی مشخص کنند تا بدون مجوز و تأیید کاربر و نیز تصدیق مرجع دریافت کننده اطلاعات از سیستم خارج نشوند.

منبع خبر: Panda Security Press Room

ویرایش خبر: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۰۸/۲۶

نظرات  (۱)

لطفا 1 سری اطلاعات بیشتر و کاملتر در رتبطه با تاثیرات it در شغلهای امروز بدید. وا3 تحقیق میخوام. اخه من تازه ترم اولم.:((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">