ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح جامع تلفن همراه در حال تدوین

| چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۸۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

طرح جامع تلفن همراه از جمله پروژه‌‏های اصلی مرکز تحقیقات مخابرات است که مطابق با نیازهای روز در حال بازنگری است.

دکتر شهرام محمدنژاد ، معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات مخابرات ایران، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: بخش‌‏هایی از طرح جامع تلفن همراه در حال حاضر به طور مجزا از یکدیگر در حال انجام است، اما هم اکنون استراتژی این طرح توسط مرکز تحقیقات مخابرات با رویکرد ارزش افزوده در حال تدوین است.
وی ، توسعه شبکه تلفن همراه کشور تا سقف 25 میلیون مشترک، بالا بردن کیفیت سرویس و استفاده از سرویس‌‏های ارزش افزوده را از جمله بخش‌‏های طرح فوق عنوان کرد و گفت: مقدمات این طرح مطابق با نیازهای روز دنیا در حال انجام است.

دکتر محمدنژاد ، با تاکید بر این که طرح جامع تلفن همراه از سوی نخبگان مرکز تحقیقات به طور کلان در حال تدوین است، یادآور شد: این طرح وارد فاز اجرایی نشده است.

معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات مخابرات ایران ، افزود: در شورای سیاست‌‏گذاری مرکز تحقیقات مخابرات اطلاعات دقیق طرح مذکور در حال جمع آوری است و از طرح‌‏ها و خواسته‌‏های شرکت ارتباطات سیار نیز در این خصوص استفاده می‌‏شود.

وی ، یادآور شد: این طرح با رویکرد چشم انداز 10 سال آینده در حال تدوین است و به مسائلی از قبیل افزایش کیفیت، کاهش قیمت و نیز ارزش افزوده به عنوان نیاز جامعه می‌‏نگرد.

دکتر محمدنژاد ، از دیگر سیاست‌‏های کلان و پروژه‌‏های اصلی مرکز تحقیقات به طرح جامع IT، طرح جامع مخابرات نوری، طرح جامع امنیت و طرح جامع ارتباطات ثابت نسل جدید (NGN) اشاره کرد و یادآور شد: استراتژی و راهبردها و سیاست‌‏گذاری طرح‌‏های فوق در مرکز تحقیقات مخابرات صورت می‌‏گیرد.

  • ۸۵/۰۷/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">