ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت ورودی اینترنت افزایش می یابد

| دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۷، ۰۹:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرد:درگاه‌های بین‌المللی اینترنت در سال جاری افزایش می‌یابد.

محمد باقر ظهوری فرافزود: تلاش‌هایی برای افزایش درگاه‌های بین‌المللی اینترنت صورت گرفته است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی خاطرنشان کرد :هم اکنون ، تبادلات بین‌الملل اینترنت از سه درگاه ترکیه، فجیره و کویت صورت میگیرد.

این مقام مسوول یاداور شد : ارتباط بین‌المللی از طریق بندرعباس و چابهار باسایر کشورهای منطقه نیز آماده بهرهبرداری است و در سال جاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در مورد دیگر اقدمات انجام شده برای افزایش درگاههای بین‌المللی اینترنت گفت: تاکنون مذاکراتی با شرکت‌ها و کمپانیهای توانمند خارجی برای برقراری امکان تبادلات ترافیک اینترنتی از طریق شمال و شرق نیز صورت گرفته است که امیدوارم در سال جاری به نتیجه برسد.

ظهوری فر با اشاره به استفاده پهنای باند اینترنت توسط دیگر کشورها خاطر نشان کرد: هم اکنون پس از تبادل موافقت نامههای جداگانهای، امکان استفاده کشورهایی از آسیای میانه و همچنین افغانستان، از پهنای باند اینترنتی کشورمان فراهم شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از کشورهای یاد شده ، استفاده از پهنای باند اختصاص یافته را آغاز کرده‌اند و در صورت وجود تقاضا، امکان توسعه درخواست‌های موجود و همچنین ایجاد ظرفیت برای دیگر کشورهای متقاضی نیز وجود دارد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره آخرین وضعیت پهنای باند اینترنتی در کشورگفت که هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت در کشور به ‪۴۰‬ ‪STM1‬ رسیده است که درصورت وجود تقاضا، امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته و با استفاده از زیرساختهای مهیا شده، تنها یک ‪ STM1‬برای تامین پهنای باند مورد نیاز برگزاری انتخابات رایانهای اختصاص یافت.

به گفته ظهوری فر در نامهای از تمامی بهرهبرداران پهنای باند اینترنت در کشور خواسته شده است نیازهای خود را اعلام کنند تا پیش بینیهای لازم برای تامین آنها درسال جاری صورت گیرد.

  • ۸۷/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">