ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل: آماده اجرای ترابردپذیری نیستیم

| چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه، یکی از اپراتورهای ارتباطی در نامه‌ای به رگولاتوری اعلام کرده که ممکن است برای ترابرد شماره‌ها در این تاریخ آماده نباشد.

طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه طبق اظهارات پیشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است از 27 اردیبهشت ماه جاری (روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی) آغاز شود تا مشترکان موبایل قادر به تغییر اپراتور خود با حفظ شماره باشند.

با اجرای این طرح، مشترکان موبایلی که از خدمات اپراتور خود ناراضی هستند می‌توانند با رعایت اصولی خاص و حداکثر دو بار در سال، اقدام به جابجایی شماره خود در اپراتوری دیگر کنند.

در حالیکه کمتر از یک هفته تا تحقق وعده وزیر ارتباطات بیشتر نمانده، اپراتور دوم ارتباطی در نامه‌ای به رگولاتوری اعلام کرده ممکن است نتواند خود را برای این تاریخ آماده کند.

ایرانسل خطاب به معاونت فنی و صدور پروانه‌های رگولاتوری و با ارجاع به نامه 102.50400 مورخ 1395/2/1 درباره تغییر روش فعالسازی مشترک در اپراتور پذیرا، گفته است:

1. با توجه به تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید قواعد تجاری و همچنین تغییراتی که در XML Rules به وجود خواهد آمد، مسلما نرم‌افزاری که ایرانسل به منظور اجرای این پروژه طراحی کرده است باید مورد بازبینی قرار گیرد. اعمال این تغییرات ممکن است منجر به تأخیر در موعد راه‌اندازی پروژه (27 اردیبهشت 95) گردد.

2. براساس تبصره 1 ماده 11-3 مصوبه شماره یک جلسه شماره 189 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در فاصله زمانی تأیید درخواست ترابرد شماره مشترک از طرف اپراتور فرستنده تا فعال شدن سیم‌کارت مشترک در شبکه اپراتور پذیرا، اپراتور فرستنده حق ندارد خدمات خود را به غیر از خدمات رومینگ بین‌الملل و برقراری تماس با خارج از کشور متوقف کند. این در حالی است که در روش Break before Make کلیه خدمات مشترک در فاصله زمانی مذکور در اپراتور فرستنده قطع و در اپراتور پذیرا نیز هنوز برقرار نگردیده است. قطع کامل ارتباط حتی برای مدت زمان کوتاه، می‌تواند موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای مشترکان و باعث ایجاد مخاطراتی برای ایشان در صورت نیاز به برقراری تماس‌های اضطراری شود. پیشنهاد این شرکت با توجه به تجریبات جهانی و همچنین جهت تسهیل فرآیند ترابرد برای مشترکان، استفاده از روش make before break است که براساس آن مشترک همواره سیم‌کارت فعال در دسترس دارد به این صورت که ابتدا سیم‌کارت مشترک در اپراتور پذیرا برقرار شده و سپس خدمات مشترک در اپراتور فرستنده قطع می‌شود.

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است در صورت صلاحدید دستور فرمایید تا موارد فوق الذکر بررسی و نتیجه به این شرکت منعکس گردد. شایان ذکر می‌داند کارشناسان این شرکت آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز به توضیحات بیشتر، نسبت به ارائه اطلاعات اقدام و عندالاقتضا در جلسات مشترک حضور یابند.

به گزارش تسنیم، تصویر نامه به شرح زیر است:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">