ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: تعداد و ثبت شکایت برای کسب و کارها امتیاز منفی محسوب نمی‌شود، اما بدون پاسخ گذاشتن و تاخیر پاسخگویی به شکایات در سوابق عملکرد کسب و کار تاثیر منفی دارد.

به گزارش فارس، بهنام امیری در یک نشست خبری درباره انتشار سوابق عملکرد واحدهای کسب و کار الکترونیکی دارای نماد الکترونیکی گفت: پیشینه و سوابق عملکرد، توانایی و وضعیت حال حاضر کسب و کارها،  کیفیت سرویس، رضایت‌مندی مشتریان و امنیت اطلاعات، شاخص های رتبه بندی کسب و کارها هستند.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: تعداد و ثبت شکایت امتیاز منفی برای کسب و کارها محسوب نمی‌شود، اما بدون پاسخ گذاشتن و تاخیر پاسخگویی به شکایات در سوابق عملکرد کسب و کار تاثیر منفی دارد.

وی افزود: برای هر شکایت ۴ روز مهلت پاسخگویی است و برای هر عدم پاسخگویی یک امتیاز منفی در پروفایل کسب و کار درج می شود.

امیری اظهار داشت: شاخص های ارزیابی کسب و کارها با تفاهم و در جلسات متعدد با انجمن ها و تشکل ها و صاحب نظران  تدوین شده است و متد نظارت بر کسب و کارها را از حالت دولت محوری به سمت مشتری محوری می‌بریم. 

وی بیان داشت از  ماه مهر سال جاری  به کسب و کارها اعلام شد  که عملکرد آنها در مورد نحوه پاسخگویی به شکایات مردمی، امتیاز داده می‌شود و سپس این بررسی ها در اختیار مشتریان در پروفایل آن کسب و کار قرار می‌گیرد.

امیری با بیان اینکه 60 هزار و 138 کسب و کار دارای نماد اعتماد الکترونیکی در کشور وجود دارد، بیان داشت: از سال 1395 هر سال بیش از 10 هزار کسب و کار جدید نماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند. 

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون هم بیش از 12 هزار کسب و کار، نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند. 

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: براساس دستورالعمل نماد اعتماد الکترونیکی، بیش از 7 شکایت از یک نماد باعث نامه‌نگاری برای تعیین تکلیف نماد می‌شود. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">