ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعال بودن رومینگ در داخل کشور هزینه‌ای ندارد

| دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی شرکت مخابرات درباره خبر منتشر شده در خصوص دریافت هزینه رومینگ از سوی اپراتورها، ضمن تکذیب این موضوع، گفت: فعال بودن سرویس رومینگ در داخل کشور هیچ هزینه‌ای ندارد.

به گزارش ایرنا، پیامکی با این مضمون که سرویس رومینگ از سوی شرکت مخابرات برای اپراتورها فعال شده و بابت آن از مردم هزینه ۶ هزار تومانی دریافت می‌شود، دست به دست می‌چرخد. سخنگوی شرکت مخابرات این مسئله را که در سال‌های گذشته نیز به همین شکل منتشر شده بود، را تکذیب کرد.

«محمدرضا بیدخام» سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره به ایرنا گفت: سرویس رومینگ در شرایط عادی برای همه کاربران تلفن همراه فعال است و این فعال بودن هزینه‌ای برای آنها ندارد.

وی افزود: اگر فردی قصد خروج از کشور و استفاده از خط تلفن همراه خود را داشته باشد، باید مطمئن شود که این گزینه برای او فعال است تا پس از بازگشت با هزینه زیادی مواجه نشود.

بیدخام تصریح کرد: فعال بودن سرویس رومینگ در داخل کشور هیچ هزینه‌ای برای فرد ندارد و صرفا زمانی این هزینه منظور می‌شود که کاربر در خارج از کشور قصد استفاده از تلفن همراه خود را داشته باشد که در این صورت نیز از سوی اپراتورها بسته‌های مختلفی برای این کار در نظر گرفته شده تا استفاده از این سرویس به صرفه باشد.   

به گزارش ایرنا، اپراتورهای داخلی کشور برای اینکه کاربرانشان در سفرهای خارجی خود بتوانند از امکانات آن‌ها استفاده کند، با اپراتورهای مطرح هر کشور وارد مذاکره شده و با آن‌ها قرارداد می‌بندند. بر اساس این تفاهم می‌توان از خدمات اپراتور داخلی در کشورهای دیگر استفاده کرد و برای آن هزینه پرداخت. 

  • ۰۱/۰۶/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">